Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Johanna Lindskog Lindell

Jag heter Johanna Lindskog Lindell och är pr-rådgivaren som bygger och ger varumärken en tydlig och mänsklig röst. Mitt fokus ligger är PR, data och sociala medier, tre saker som gärna får blandas. Har bloggat på Resumé sedan 2013.


Publicerad 29 januari 2020

Ska ditt varumärke finnas på TikTok – här får du svar

Infografik: One Productions

Videoappen tar yngre användare med storm, men betyder det att din organisation bör finns där? TikTok-kampanjer är idealiska för varumärken som främst riktar sig mot Gen Z samt de trendiga varumärken som vill vara i framkant på sociala medier, och vem vill inte vara det?

Hur funkar TikTok? Det är en videobaserad social media-app där användarna skapar vertikala videor som är upp till 15 sekunder långa som de sedan delar. Användare kan svara varandra via video eller genom att göra duetter, dvs de duplicerar en video och lägger till sig själva. Appen innehåller även en mängd ljudeffekter och musik som användarna kan använda sig av när de skapar sina videos.

Den här infografiken från One Productions kan hjälpa dig att ta beslut om TikTok och innehåller bland annat:

  • När bolag bör överväga att använda TikTok
  • Hur annonsörer använder plattformen
  • Studier från varumärken som redan finns på plattformen

johanna.lindskog@lindell.org

 

Dela blogginlägget:

Mer från Johanna Lindskog Lindell

Till bloggen >

Rebeller behövs!

När de flesta människor tänker på en ”rebell”, tänker de på en jobbig person – någon som inte gillar att följa instruktionerna och som orsakar obekvämligheter. Men kom ihåg rebeller som...

4 oktober 2021

Nej-sägarna

Nej-sägarna är de personerna som alltid ser ett halvtomt glas, de som aldrig ser lösningar och bemöter nya idéer med negativitet och skepticism. Märkligt nog verkar många lyssna mer till...

20 september 2021

Här kommer tre PR-råd

Foto av Vonecia Carswell på Unsplash PR handlar främst om relationer. Bränner man dem blir det svårt att få jobbet gjort. Efter några år på nacken i PR-branschen är det här...

7 september 2021