Jag heter Johanna Lindskog Lindell och är pr-rådgivaren som bygger och ger varumärken en tydlig och mänsklig röst. Mitt fokus ligger är PR, data och sociala medier, tre saker som gärna får blandas. Har bloggat på Resumé sedan 2013.
Publicerad 8 juli 2019
Vi spenderar två timmar av vår tid i veckan på meningslösa möten, vilket kostar bolagen 541 miljarder dollar enligt Doodle. I genomsnitt spenderar vi tre timmar i veckan på möten – vilket gör att hela två tredjedelar av alla möten är onödiga och slöseri med dyrbar tid. Jag kanske är ensam om detta att tycka, men idé- och spånmöten är kanske det värsta jag vet att sitta i. De är krystade och man tvingas till att vara kreativ. Jag har faktiskt aldrig under hela min karriär suttit i ett påtvingat kreativt möte där det faktiskt har uppkommit en kreativ lösning, och då har jag suttit på ett flertal arbetsställen på både kund- och byråsidan. De varken börjar eller slutar i tid. De är dessutom tråkiga.
Missförstå mig inte nu, jag är inte emot möten, jag är bara emot inrutad tid som kväver energi och inspiration. Speciellt när det handlar om pr och kommunikation. Här är tre förslag på andra varianter på traditionella möten:
Här är fler tips på varianten av möte.
Foto Miguel Bruna på Unsplash Jag har en framgångsrik vän som inte alls trivdes på sitt förra jobb, då chefen hela tiden förminskade personens insatser. För att jobbet skulle flyta på...
3 oktober 2022Foto av Daniel Fazio på Unsplash Vad gör en bra pr-rådgivare? En uppfattning många utanför branschen kan ha är att de som arbetar med pr är någon form av lömska sanningsförvrängare...
21 juni 2022Foto av Jess Bailey på Unsplash Många av de personerna som jag träffar i mitt arbete undrar ofta hur jag jobbar med att pitcha nyheter till media. Jag ser ju mig...
18 maj 2022