Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Johanna Lindskog Lindell

Jag heter Johanna Lindskog Lindell och är pr-rådgivaren som bygger och ger varumärken en tydlig och mänsklig röst. Mitt fokus ligger är PR, data och sociala medier, tre saker som gärna får blandas. Har bloggat på Resumé sedan 2013.


Publicerad 30 September 2015

Sociala medier trender 2015

Hittade en bra infografik som samlar viktiga trender i sociala medier. MDG Advertising har samlat data som är intressant att ha kännedom om 2015!

1.En färsk undersökning visar att de tre sociala nätverk för att engagera kunderna är Facebook, Twitter och LinkedIn. Facebook haffar första plats, Twitter är tvåa och LinkedIn kommer på en stark tredjeplats.

2. Pinterest vinner mark hos män och herrmode-pins har ökat med 96 procent.

3. Facebooks VD Mark Zuckerberg har förutspått att den sociala plattformens nyhetsflöde mestadels kommer innehålla videos inom fem år. Redan idag ser hälften av Facebooks dagliga aktiva användare på minst en video varje dag.

4. Sociala medier fortsätter integreras med e-handeln, många sociala nätverk erbjuder köpknappar i sina mobilannonser.

5. Meddelandetjänster ökar i popularitet särskilt bland unga. De utgör nu sex av de 10 mest använda apparna globalt. Facebook är nummer ett, sedan kommer WhatsApp och sedan kommer Facebook Messenger på tredje plats.

MDGadvertising

Dela blogginlägget:

Mer från Johanna Lindskog Lindell

Till bloggen >

Strategi 2020: ökat fokus på vad som gör ett varumärke mänskligt

Foto: Nik Shuliahin från Unsplash Ny rapport från WE communications Brands in Motion 2019 visar att de finns stigande förväntan på att varumärken tar ansvar i en alltmer polariserad värld. I undersökningen...

8 November 2019

4 anledningar till varför de bästa talangerna säger upp sig

Foto: Brooke Lark från Unsplash Förra veckan träffade jag en företagsledare som berättade att de har svårt att hitta bra kommunikations-personer och att de har en historik med att ha svårt...

4 November 2019

Modiga varumärken är pålitliga varumärken

För att inte hamna i “No Brands land” måste du som varumärke sluta att vara medioker. Våga ta ställning i frågor och höja din röst. Om du inte syns eller...

28 Oktober 2019