Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag26.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Johanna Lindskog Lindell

Jag heter Johanna Lindskog Lindell och är pr-rådgivaren som bygger och ger varumärken en tydlig och mänsklig röst. Mitt fokus ligger är PR, data och sociala medier, tre saker som gärna får blandas. Har bloggat på Resumé sedan 2013.


Publicerad 12 Februari 2016

Svag digital närvaro under Årets Byrå

Igår var det Årets Byrå! Jag som numera sitter på kundsidan tycker detta ändå var spännande att följa, men vart var alla tweets, bilder och filmer? Lite aktivitet med bilder på Twitter fann jag förstås, men dock väldigt få streamade videor. Eftersom jag inte var på plats fick jag istället ägna kvällen åt att räkna aktivitet i sociala medier, synd bara att arrangören Regi inte bad samtliga gäster att använda en hashtag för galan. Det gjorde mitt analysarbete lite mer krångligare.

Mina tankar kring de få publiceringarna under under gårdagen var många. Även om många byråer ser sig som traditionella bör de flesta ändå ha investerat i en ordentlig webbnärvaro och en stark aktivitet i sociala medier för att marknadsföra sig själva. Så som de förhoppningsvis gör för sina kunder, eller hur?
Vi lever i ett digitalt samhälle, och aktivitet på sociala plattformar bör i dagsläget vara standard. När allt kommer omkring, hur kan du lita på att en byrå som säger att de är experter på PR och marknadsföring om de själva inte använder de tillgängliga verktyg som finns för att stärka sitt eget rykte och relationer? En PR-person sa en gång till mig: ”En person som är bra på att marknadsföra sig själv, gör säkerligen ett bra jobb för att marknadsföra sina kunder” Det borde väl även gälla för byråer?

Så hur såg statistiken ut igår bland de 93 nominerade byråerna? (Jag slutade räkna klockan 22:00)
Instagram: 62 st bilder, 0,66 per byrå
Twitter: 59 st inlägg, 0,64 per byrå
Pluspoäng till Malmö-byrån KAN som kort efter resultatet publicerade ett inlägg om vinsten och spred i SoMe. Sånt gillar jag!

 

johanna.lindskog-lindell@hyperisland.se

Dela blogginlägget:

Mer från Johanna Lindskog Lindell

Till bloggen >

Vet du vem din influencer är?

Efter Paolo-disastern som briserat de senaste dagarna kanske många företag funderar nu på hur man egentligen ska tänka kring samarbete med influencers. Många företag har idag avslutat sina samarbeten med...

22 Maj 2020

Twitters vd digitaliserar

foto av dole777 på Unsplash Här är kommer lite solskenshistorier om Twitters vd Jack Dorsey som är ett föredöme just nu. Jack twittrade förra veckan att han kommer att donera 10...

19 Maj 2020

Corona-lexikon

Vi befinner oss alla i denna märkliga tid. Hemmakontoret har blivit det normala och många företag har tvingats till en digital omställning. Nu när du är på plats i det...

13 Maj 2020