Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag25.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Johanna Lindskog Lindell

Jag heter Johanna Lindskog Lindell och är pr-rådgivaren som bygger och ger varumärken en tydlig och mänsklig röst. Mitt fokus ligger är PR, data och sociala medier, tre saker som gärna får blandas. Har bloggat på Resumé sedan 2013.


Publicerad 7 April 2014

Undersökning: Twitter i marknadsföring

Är Twitter ett effektivt verktyg för varumärken? Vilka utmaningar har företag på Twitter?

Enligt en färsk undersökning genomförd av SMMU, anser 40 procent av de tillfrågade företagen att Twitter är ett effektivt verktyg för marknadsföring. Dessa varumärken står inför ett antal utmaningar, som att bygga en publik, skapa engagemang och ett starkt innehåll. Undersökningen visar att den största utmaningen är att mäta ROI.

Videotjänsten Vine används väldigt lite på plattformen, trots den ökade populariteten för videomarknadsföring. En annan sak som infografiken visar är att många företag inte använder Twitters betallösningar. Det är väldigt många varumärken som inte visste om att tjänsten finns att tillgå. Intressant!

Kolla in den här infografiken för att se alla resultat från undersökningen.

Bild: ssmu.com

Dela blogginlägget:

Mer från Johanna Lindskog Lindell

Till bloggen >

De skarpaste kommunikatörerna jobbar inte längre bara på byrå

Inhousebyråer blir allt vanligare då fler företag nu vill ha spetskompetens inom kommunikation inom sina egna väggar, mycket för att ledtiderna förkortas. Därför är det inte heller särskilt konstigt att...

24 Februari 2020

8 giftiga chefer som får anställda att säga upp sig

Foto av jeehoots.com på Unsplash Att välja sin chef är viktig, för en dålig chef kommer inte bara äventyra din karriär, de kommer också att påverka ditt personliga liv negativt. Business...

11 Februari 2020

Satsa på Person-PR!

Person-PR, varför är det så få byråer i Sverige som har det i sitt erbjudande idag mot kunder? Det är och kommer vara superviktigt framöver. Om jag hade varit byrå-vd,...

6 Februari 2020