Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag19.04.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Johanna Lindskog Lindell

Jag heter Johanna Lindskog Lindell och är pr-rådgivaren som bygger och ger varumärken en tydlig och mänsklig röst. Mitt fokus ligger är PR, data och sociala medier, tre saker som gärna får blandas. Har bloggat på Resumé sedan 2013.


Publicerad 29 Mars 2021

Vikten av proaktiv PR

Jag är helt övertygad om att hela tiden ligga steget före är en viktig bit när man bygger eller vässar ett varumärke. Där kommer proaktiv kommunikation in, framåtlutande och nötade kommunikation. Jag menar inte en enskild aktivitet som det byggs kommunikation kring, utan hela tiden kommunicera återkommande med små men viktiga byggstenar för att nå målet, ett superb och starkt varumärke. Ett varumärke som människor känner till och väcker känslor. No Brands Land som jag pratat om här tidigare, är min absoluta pr-mardröm Det är ett varumärke som inte säger något, gör inget, är grått och ingen bryr sig om det. I No Brands Land bemöter människor varumärken med likgiltighet. Usch!

Så varför är proaktiv kommunikation viktig? Jo genom ett proaktivt arbete förhindrar du problem istället för att åtgärda dem. Du svarar på frågor innan de ställs. Du arbetar med din målgrupp för att få en konversation om de frågor som är viktiga för dig – och såklart för dom.

Med proaktivitet kan du identifiera och berätta historierna som du vill dela, det som gör ditt bolag eller varumärke unik, övertygande och annorlunda. Det handlar om aktiv uppsökande, ta initiativ för att få fram ordet och hitta rätt mottagare.

johanna.lindskog@lindell.org

Dela blogginlägget:

Mer från Johanna Lindskog Lindell

Till bloggen >

Genialisk PR-kampanj?

En lokal restaurang i Toronto har skapat en färsk kampanj som sticker ut, en kampanj som många hyllar. Good Fortune Burger släppte precis en moderniserad version av sin vanliga meny. Istället...

15 Mars 2021

Är du en PR-zombie?

Vad är en PR-zombie undrar du? Jo, det är de farliga varianterna som går på total autopilot och har tappat allt driv och all kreativitet. Här är några tecken som kan...

15 Februari 2021

Ingen bråkar med Wendy’s

Den amerikanska snabbmatskedja Wendy’s som är känd för sina hamburgare och kycklingmackor, är sedan en tid tillbaka även blivit kända för sitt vassa twitterkonto. Många företagskonton i sociala medier kan...

18 Januari 2021