Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag29.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Johanna Lindskog Lindell

Jag heter Johanna Lindskog Lindell och är pr-rådgivaren som bygger och ger varumärken en tydlig och mänsklig röst. Mitt fokus ligger är PR, data och sociala medier, tre saker som gärna får blandas. Har bloggat på Resumé sedan 2013.


Publicerad 24 Oktober 2016

Vilka bra saker har ditt företag gjort den senaste tiden?

Det är måndag och vädret är höstigt kallt som det ska vara. Kanske sitter du just nu och tänker på vad du ska kommunicera om den här veckan, men du har svårt att hitta content som inte är nonsens. Här är några förslag till dig som behöver lite inspiration:

Socialt engagemang. Aktörer inom näringslivet har mycket de kan bidra med till samhällsutvecklingen. Jag är nog inte ensam om att vilja stödja och köpa från bolag som har ett högre syfte, som tar ansvar och som arbetar för ett bättre samhälle. Berätta hur ditt företag bidrar till samhället.

Seminarier. Ska ditt företag vara en partner eller värd för ett seminarium? Är kanske någon av era anställda på plats på ett event? Se till dokumentera, då har du content att arbeta med. Dela vidare era insikter från seminariet digitalt.

Milstolpar! Ditt företag kanske inte har 100 år på nacken, men företaget kanske har fått en utmärkelse av något slag? Sprid det digitalt och internt. Den interna varumärkesstoltheten får inte förringas! Man bygger ett varumärke inifrån och ut.

Trender. Ditt företags produkter eller tjänster är kanske aktuella vid en särskild realtidshändelse. Du kanske jobbar på en hamburgerrestaurangs marknadsavdelning, då hade ni förra veckan exempelvis kunnat erbjuda en plats garanterat är fri från clowner, ett löfte som en viss konkurrent kanske inte kan hålla. Men nu är det en ny vecka och clowner är historia. Med facit i hand och nyhetsskildringen som har varit så kanske det även hade gett företaget en bitter eftersmak.

Det finns såklart mängder av idéer, men det är viktigt att du fokuserar på kvalitet och inte kvantitet!

Här hittar du ytterligare idéer.

johanna.lindskog@lindell.org

Dela blogginlägget:

Mer från Johanna Lindskog Lindell

Till bloggen >

Hantera kommunikation med eftertanke

Påminnelse till alla varumärken: Var extra försiktig när du annonserar mitt i pandemin. Här är två avskräckande exempel: Pepsi möttes av digitalt hån på nätet efter att ha sponsrat en annonsyta...

27 Maj 2020

Vet du vem din influencer är?

Efter Paolo-disastern som briserat de senaste dagarna kanske många företag funderar nu på hur man egentligen ska tänka kring samarbete med influencers. Många företag har idag avslutat sina samarbeten med...

22 Maj 2020

Twitters vd digitaliserar

foto av dole777 på Unsplash Här är kommer lite solskenshistorier om Twitters vd Jack Dorsey som är ett föredöme just nu. Jack twittrade förra veckan att han kommer att donera 10...

19 Maj 2020