Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Johanna Lindskog Lindell

Jag heter Johanna Lindskog Lindell och är pr-rådgivaren som bygger och ger varumärken en tydlig och mänsklig röst. Mitt fokus ligger är PR, data och sociala medier, tre saker som gärna får blandas. Har bloggat på Resumé sedan 2013.


Publicerad 8 April 2016

Visa mig fler framgångssagor!

Det verkar gå en trend i kommunikationsbranschen att människor i ledande positioner delar med sig av sina misstag som de har gjort under sin karriär, det kan vara i poddar eller föreläsningar. Alla är vi ju människor, och våra liv kantas av olika händelser som är både bra och dåliga. Karriärstegen är inte alltid spikrak, men behöver dock inte vara alltför krokig heller. Jag vill inte gå på ännu ett seminarium där föreläsaren inleder med att berätta om de yrkesmisstag som byggde karriären, eller vilka smällar som tagits på vägen mot toppen. Det inspirerar inte mig.

Mantrat – Konsten att misslyckas är vägen till att lyckas, stämmer inte alltid, det kan gå bra även utan stora motgångar. Eller har jag fel?

Jag efterlyser fler jävlar-anamma-historier, såsom “jag är jäkligt bra på det jag gör, därför lyckades jag”. Jag hade en gång en kollega som varje dag sa till sitt team; “Vi är bäst, kom ihåg det även när det kommer motgångar”. Det satte sig i väggarna, och en stolthet byggdes. Jag förkastar verkligen inte ödmjukhet, men varför prata om vad som är dåligt när man har presterat riktigt bra? En dos av vass attityd hos varumärken och människor är något jag är svag för, men också samtidigt är generösa. Jag ser upp till personer som delar rampljuset. Främjar och uppmuntra andra som gör ett bra jobb och därtill erbjuder sin hjälp till dem som ber om det.

Jag har säkerligen missat något bra podd eller dylikt som tar upp det jag eftersöker! Skicka mig gärna tips om det, så får jag lite att lyssna på i helgen.

johanna.lindskog-lindell@hyperisland.se

Dela blogginlägget:

Mer från Johanna Lindskog Lindell

Till bloggen >

Noll kronor i marknadsföringsbudgeten? Gör som Tesla

Det sägs att Teslas marknadsföringsbudget är noll kronor.. Desto mer muskler lägger bolaget på vasst pr-arbete. Hur lyckas de med att höras och synas när andra bolag har det lite motigare? Teslas...

3 December 2019

Netflix förbättrar synen på kungahuset

Foto: Debbie Fan på Unsplash Svallvågorna efter mardrömsintervjun med prins Andrew vägrar att avta och den brittiska kungafamiljen är i akut behov av positiv pr. Kanske kan den omåttligt populära Netflix-serien...

28 November 2019

Kodning vägen in i framtiden

Foto: Hack Capital på Unsplash Sigma IT publicerade för en tid sedan sin ”Tomorrow Report” – en studie som tar tempen bland svenskarna om digitalisering. Ett ämne som fångade mitt intresse var...

25 November 2019