Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag31.03.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Jörgen Lindqvist

Jörgen Lindqvist är delägare i kommunikationsbyrån Greatness och hans fokus är content – och marknadskommunikation för huvudsakligen b2b-bolag. Han var tidigare chefredaktör på Computer Sweden och har bevakat och påverkat it-branschen i tio års tid. Jörgen har även jobbat inom techmedia i Silicon Valley och bevakat den nordiska Life Science-branschen.


Publicerad 24 Februari 2016

Guida dina kunder innan nån annan gör det

Affärspressen går sedan många år på knäna. Kommunikationsytan – både redaktionellt och på annonssidan – försvinner snabbt för b2b-bolagen. Det öppnar för stora möjligheter för smarta bolag som kommunicerar rätt. Och risker för de som bara fortsätter som förut.

Med allt mindre redaktioner och läsarskaror nischar sig reportrar och redaktioner i smala affärs- och teknikområden. Historierna om vad som händer inne hos b2b-bolagen finns inte kvar. Det gör att ditt bolag måste dela med er av era kunskaper och erfarenheter i kanaler som leder direkt till kunderna.

Annars hittar dina kunder en annan leverantör som gör just det.

För behovet av att få guidning, underhållning, inspiration och nyheter i jobbrelaterade frågor är minst lika stark i dag som tidigare.

Därför måste ditt bolag besvara de här frågorna:

  • Vilka lösningar finns det på våra kunders akuta problem?
  • Vilka är de bästa metoderna och arbetssätten?
  • Hur ser forskningsfronten ut inom området?
  • Vad ska våra kunder absolut undvika?
  • Vad kan kalaset tänkas kosta – i pengar och i arbetstimmar?
  • Vad finns det för förebilder och inspiratörer?
  • Och hur bjuder vi kunderna på skratt och inspiration?

Om du som leverantör ger svaren på dessa frågor skapar du dig en position som kommer att klara vilka teknik – eller managementskiften som helst.

Dela blogginlägget:

Mer från Jörgen Lindqvist

Till bloggen >

Dags att döda den sminkade reklamgrisen

Reklamtröttheten fortsätter att växa. I dag tycker 63 procent att reklam är störande, en siffra som var 52 procent för tio år sedan samtidigt som 71 procent inte gillar att...

12 Mars 2020

Linkedingelska – så här slutar du

Hur uttrycker man sig genuint? Vi pr-konsulter säger till våra kunder att de inte ska hitta på, undvika att ljuga och helt enkelt säga som det är. ”De mest framgångsrika...

29 November 2019

Se upp för Postnordsjukan – kass logistik OCH kommunikation

Tre beställningar med olika leverantörer visar hur viktig kombinationen av kommunikation och logistik är för att göra mig som kräsen kund nöjd. Hur gör ditt företag för att inte vara...

15 Oktober 2019