Dela sidan:

Ingen semla i tisdags? Dags att säga upp sig

666 olika ”temadagar” infaller under 2018. 95% av dessa temadagar är 100% oviktiga, och ingen kunde väl bry sig mindre om att uppmärksamma terrakottakrukan, såpbubblan eller dragspelet.

Men! Bland dessa temadagar hittas 3 dagar som liksom nästlat sig in i vartenda svenskt fikarum. Och oavsett hur mycket vi egentligen bryr oss, blir vi likväl sårade på riktigt, om vår arbetsgivare glömmer bort att bjuda rätt till kaffet.

Trams, kanske du som arbetsgivare tänker? Idiotiskt att missa, tänker jag.

För på sociala medier älskar användare att vara aktuella, och det finns ingenting enklare att dra igång en delningsvåg när det blir semlor på självaste fettisdagen. Dina anställda kommer gladeligen dela med sig av vilken generös arbetsplats hen befinner sig på, och företagets geotag sprider sig över sociala medier på ett varumärkesbyggande sätt som du annars får betala mycket för.

Så. Glöm inte de tre dagarna som banar väg för årets enklaste employer branding-kampanjer. Fettisdagen, våffeldagen och kanelbullens dag. Idiotiskt att missa.

Utan semla i tisdags? Tråkigt med osmart och snålt, säg upp dig.