Dela sidan:

Den fejkade O’boy-krisen!

Alla O’boy-hyllor runt om i Sverige gapar alltså tomma på grund av ”tekniska problem” i fabriken. En partner i pulverform vi alla tagit för givet är nu omöjlig att få tag på. Människor har gått i taket och fullständigt rasat och på sociala medier samt i diverse forum pågår öppen krigsföring mot butiker och tillverkare.

Förvånande här är att ingen synat bluffen. Ingen verkar ha förstått att det hela är en PR-kupp.

Och vilken otrolig sådan! Dessutom välbehövd. Förmodligen det bästa som hänt O’boy. Det hela är genialiskt. Upptrappningen i sociala medier, castingen av karaktärerna: entreprenören ”Klaus-Peter Beiersdorf” som satte igång Blocket-trenden med att sälja portionspåsar för 5000kr, dottern ”Bella” som skapat viral succé med O’boy-bilden ”det perfekta mellanmålet”, den suddiga selfien på den arga och oroliga mamman ”Karina Wallberg”. Så autentiskt!

Vem står bakom?! Är det en PR-byrå eller ett supersnille på O’boys marknadsavdelning?

Jag säger då det. Otroligt välbefinnande att det bruna guldet briljerar så i en tid av annan oönskad brun sörja.