Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kommunicera!

Om konsten att skaffa dig en både personlig och relevant röst i ett medielandskap där så väldigt många andra också tycks ha mycket att säga. Här möter du två skåningar - Eskil Blohmé och Anna Wemming - som jobbar på PR-plattformen Mynewsdesk och som tycker och tänker en hel del.


Publicerad 1 juni 2021

Munskydd

Föga förvånande är ett av de mest lästa blogginläggen på Mynewsdesks plattform under 2020 ett som handlar om munskydd. Det var onekligen ett av fjolårets mest omdiskuterade ämnen – faktiskt så många som 145.000 gånger nämndes det i svenska medier.

Nåväl. Det fascinerande med företaget Procurators inlägg Munskydd eller andningsskydd – vad är skillnaden? är att det är så oerhört enkelt. Och att företaget, trots att munskydd varit en snackis i flera månader, lyckas hitta både en intressant vinkel på ämnet och använda sig av nyckelord som förbättrar företagets SEO.

För det är ett stort ämne, men ingen stor nyhet. Och det visar att det går att ta sig igenom bruset ändå. Är du lika imponerad som vi är av Procurators inlägg och vill bli lika bra på att klättra i sökmotorernas ranking? Ta dig då en titt i vår SEO-guide https://library.mynewsdesk.com/sv/template/seo 

Dela blogginlägget:

Mer från Kommunicera!

Till bloggen >

Sommarplanera din PR

Nu är sommaren här – parkerna är fulla, fotbolls-em visas på varje uteservering och  företagsvärlden håller på att stänga ner jobbdatorerna. Större publiceringar och kampanjer bör därför vänta till hösten;...

22 juni 2021

Vem är PR-Sveriges största personlighet?

Ja, det kan man ju undra. Skönt då att vi har svaret. Det är nämligen så att Mynewsdesk sedan många år tillbaka har en årlig tävling som heter Digital PR...

30 april 2021

Det svåra första inlägget

Vi börjar med det obligatoriska: Det ska bli fantastiskt roligt att blogga här på Resumé! Mynewsdesk startade redan 2003 och vår ambition och drivkraft har alltid varit densamma; att göra PR-...

13 april 2021