Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kommunicera!

BETALT SAMARBETE. Vi på Mynewsdesks content vill prata om konsten att skaffa sig en både personlig och relevant röst i ett medielandskap där så väldigt många andra också tycks ha mycket att säga. Bloggen skrivs av experter från Mynewsdesks contentbyrå som alla jobbar med PR och kommunikation på olika sätt, och har en hel del tankar och idéer att dela med sig av!


Publicerad 27 september 2021

Så skapar du en modern PR-plan och väljer rätt marknadsföringskanaler

Kraftfulla PR plattformar och sociala medier har öppnat möjligheter för mindre företag med en begränsad budget att arbeta effektivt med PR och kommunikation. Idag kan små och medelstora företag bli till sina egna PR-byråer och ta kontrollen över sin  marknadskommunikation. I vår senaste guide, How to create a PR plan, utforskaren vi hur spelplanen för marknadsförare har förändrats under de senaste åren och hur du ligger i framkant i en digitaliserad värld.  

För några år sedan var PR något som endast de större företagen ägnade sig åt – traditionellt sett oftast med hjälp av en PR-byrå. Men oavsett storlek på bolag och marknadsföringsbudget är PR en viktig byggsten för framgångsrik marknadsföring. Idag har digitaliseringen gett mindre företag möjligheten att engagera sina målgrupper utan mellanhänder.

Guiden innehåller bland annat:

  • De fem frågorna som du behöver ställa dig själv för att bygga en grund i din PR-strategi
  • Hur skillnaden mellan olika marknadsföringskanaler har minskat och vad det betyder för ditt företag
  • Vad som krävs för att ett mindre företag kan bli sin egen PR-byrå och lyckas med sin marknadsföring

Klicka här för att ladda ner guiden!

Dela blogginlägget:

Mer från Kommunicera!

Till bloggen >

Så skapar du fängslande berättelser

Att få uppmärksamhet för ditt varumärke innebär idag mer än att skicka ut ett torrt pressmeddelande. Du måste skapa en engagerande berättelse för att fånga uppmärksamheten hos åhörarna. Låt oss...

19 november 2021

Så använder du kundomdömen som ett effektivt PR-verktyg

PR handlar om att bygga och upprätthålla relationer för att nå ut med sitt budskap. I vårt digitaliserade samhälle bildar många kunder sitt första  intryck av företag utifrån recensionssidor. I...

22 oktober 2021

Mynewsday 2021 – inspirationsevent för alla inom PR och kommunikation Det har blivit dags för Mynewsday 2021 –  ett av Nordens största digitala evenemang inom PR och kommunikation! Eventet äger rum...

12 oktober 2021