Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

torsdag06.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kommunicera!

Om konsten att skaffa dig en både personlig och relevant röst i ett medielandskap där så väldigt många andra också tycks ha mycket att säga. Här möter du två skåningar - Eskil Blohmé och Anna Wemming - som jobbar på PR-plattformen Mynewsdesk och som tycker och tänker en hel del.


Publicerad 30 april 2021

Vem är PR-Sveriges största personlighet?

Ja, det kan man ju undra. Skönt då att vi har svaret. Det är nämligen så att Mynewsdesk sedan många år tillbaka har en årlig tävling som heter Digital PR Awards. Under årets juryarbete så for det i vanlig ordning åsikter kors och tvärs, men i en kategori var vi alla rörande överens. Nämligen att Blockets presskommunikatör Matilda Adelborg skulle föräras titeln PR Personality of the Year. Blockets mediala uppmärksamhet sedan Matilda steg in, men också deras nyhetsrum, ger en fingervisning om hennes kreativa höjd och att hon inte är rädd för att testa nya angreppssätt; som när Harry & Meghan grät ut hos Oprah häromvecka var Blocket blixtsnabba att lägga upp “Fixa kungliga stilen med möbler från Blocket”, med en tydlig koppling till de utemöblerna som prinsparet sitter i. Att hijacka stora nyhetshändelser är både ett smart och effektivt sätt att skapa PR.

Vi tog så klart tillfället i akt och frågade Matilda om hennes bästa tips, och ett av dessa var just att inte alltid sätta agendan själv, utan att haka på trender och omvärldshändelser för att hålla sig relevant (om du vill lära dig mer om hur du gör detta, så rekommenderar jag dig att ladda ner vår eminenta guide). En intervju med årets PR-personlighet kan du se här nedan.

Dela blogginlägget:

Mer från Kommunicera!

Till bloggen >

Det svåra första inlägget

Vi börjar med det obligatoriska: Det ska bli fantastiskt roligt att blogga här på Resumé! Mynewsdesk startade redan 2003 och vår ambition och drivkraft har alltid varit densamma; att göra PR-...

13 april 2021