Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Nils Andersson Wimby är head of creative and media på If Skadeförsäkring och skriver om det alltmer komplexa landskapet som marknadschefer och marknadsförare behöver orientera sig efter.
Publicerad 24 februari 2016
Facebooks ”gilla” knapp har blivit en stor del av det publika medvetandet sedan den dök upp i februari 2009. Att ”lajka” saker är en del av vårt vokabulär och den ljusblå tummen upp är inpräntad på vår hornhinna.
Nu kommer beslutet att införa fler varianter direkta reaktioner på de saker som dyker upp i vårt flöde. Genom att hålla ner like-knappen kommer man få upp en panel med möjlighet att välja bland flera reaktions-symboler. Detta är naturligtvis inte ett beslut som fattas i en handvändning, och Bloomberg Business har gjort en GEDIGEN artikel om uppkomsten av reactions. Jag tycker det är en mycket intressant läsning. Ett par highlights;
Blir spännande att följa utvecklingen, delvis som konsument men även att se hur varumärken hanterar förändringen.
”Världen är som den är, och människorna har sina föreställningar”. Citatet från Klas Östergrens ”Renegater” är något jag alltmer återkommer till när jag funderar och resonerar kring reklam och kommunikation. Antagligen...
28 mars 2022Människan är av naturen lat. Nu låter det ju som ett ganska negativt klingande omdöme, men att vara lat innebär att vara effektiv. Att hitta den enklaste vägen och minimera...
7 februari 2022Friends at the End. Så heter det program för ett värdigt avslut på livet som British Horse Society erbjuder sina medlemmar. Vackert ändå. Uttrycket ”Att piska en död häst” är ju...
20 januari 2022