Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.03.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Resumémes

Resumémes är Resumés jobbiga unge som på något vänster lyckats tjata sig till att få följa med pappa till jobbet.


Publicerad 20 Mars 2020

Konsultbolagets lösning: “Vi köper upp Covid-19”

Accenture Interactive annonserar sitt största förvärv sedan Droga5.

– Alla har ett pris. Och vi har asmycket pengar. Planen är att sakta men säkert förstöra bakteriekulturen med dödstråkiga Powerpoints och krav på mätbara resultat tills Covid-19 tröttnar och cashar ut, säger Brian Whipple, global VD på Accenture Interactive.

 

 

Följ @resumemeshehe för mer fake news.

 

Dela blogginlägget:

Nu har alla förutom Dogge Doggelito sagt sitt om SAS-krisen. Resumémes kontaktade Dogge för en kommentar. Han svarade inte.

 

 

Följ @resumemeshehe på Instagram – få cykel på köpet!

Dela blogginlägget:

– Det känns helt rätt att låta Greta välkomna både hemvändare och turister till vår huvudstad, säger Åke Flygplan, kommunikationschef på Swedavia.

Helt rätt, verkligen?
Vadårå? 

Arlanda. Flygplan. Klimatkris?
Oj

Vadå oj? Har ni ens fått godkänt från Greta?
Du, vi får avsluta här. Jag måste ringa ett samtal. 

Ja, det måste du.

 

CTA: alla som inte följer @resumemeshehe är klimatförnekare.

Dela blogginlägget:

Publicerad 25 November 2019

Staffanstorps reklamfilm vinner Guldrör

Guldröret är en tävling med syfte att lyfta fram särskilt exkluderande kommunikation.

Staffanstorps kommun tog hem vinsten med motiveringen:

”Bidraget målar upp ett vi mot dem-scenario och visar tydligt vilka ”vi” är. Enligt konstens alla regler. Juryn blev dock orolig när kund gick ut i media och sa att ”vi tänker inte på hudfärg när vi gör annonser”. Oron stillades när det kom fram att man ersatt den utlandsfödda kioskägaren med en svensk statist. Det är exkluderande. Det är Sverigevänligt. Det är Guldrör. Grattis Staffanstorp!”

Följ @resumemeshehe för mer fake news.

Dela blogginlägget:

Desperata samtal till Arbetsförmedlingen. Det var rock bottom för kreatörerna bakom Instagramkontot Resumemeshehe. Men det var länge sedan. Nu ska de bli jätterika på att skriva fejkartiklar här på Resumé.se.

– Vi ser det här som en spännande möjlighet att skapa engagerande content, öka vår varumärkeskännedom samt generera para till bärs, säger kreatörerna bakom Resumémes i ett gemensamt pressmeddelande. 

– Det känns fantastiskt kul att välkomna våra nya bloggare. Men vi måste kanske förtydliga att ingen av våra bloggare får betalt, säger Andreas Rågsjö-Thorell, Webbansvarig på Resumé. 

– Lol ägda, säger en presstalesperson på Arbetsförmedlingen

 

Följ @resumemeshehe på Instagram.

Dela blogginlägget: