Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Resumémes

Resumémes är Resumés jobbiga unge som på något vänster lyckats tjata sig till att få följa med pappa till jobbet.


Publicerad 25 november 2019

Staffanstorps reklamfilm vinner Guldrör

Guldröret är en tävling med syfte att lyfta fram särskilt exkluderande kommunikation.

Staffanstorps kommun tog hem vinsten med motiveringen:

”Bidraget målar upp ett vi mot dem-scenario och visar tydligt vilka ”vi” är. Enligt konstens alla regler. Juryn blev dock orolig när kund gick ut i media och sa att ”vi tänker inte på hudfärg när vi gör annonser”. Oron stillades när det kom fram att man ersatt den utlandsfödda kioskägaren med en svensk statist. Det är exkluderande. Det är Sverigevänligt. Det är Guldrör. Grattis Staffanstorp!”

Följ @resumemeshehe för mer fake news.

Dela blogginlägget:

Mer från Resumémes

Till bloggen >

Byrå tar betalt av praktikanter för att finansiera chefens båtmissbruk

När chefen på en välrenommerad byrå såg hur många som ville göra praktik på byrån fick han en idé – att ta betalt.  Varför ska man betala för att få göra...

9 november 2020

LinkedIn-mogul köper upp äldreboende – bygger om till padelhall

LinkedInfluencern Joakim Lanut har stora planer för S:t Eriks äldreboende. Renovationerna börjar omgående och redan 2021 ska Framgångshallen öppna för allmänheten. Vad händer med de äldre? De får flytta ut. Vart ska...

4 november 2020

Byråchefen om uppsägningarna: ”Oroa er inte, jag sitter säkert”

I sviterna av corona har reklambyrån Dompa Digital tvingats säga upp halva arbetsstyrkan. Resumémes träffar byråchefen Noppe Silfverhjälm via länk från italienska rivieran.  Hur ser du på framtiden? De närmaste dagarna snackar...

18 september 2020