Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Sociala bloggen

Natalie Eriksson arbetar med digital marknadsföring för några av Sveriges största varumärken. Hon är också författare, föreläsare och älskar all things digital. Här skriver hon bl.a. om hur reklam online driver köp offline, hur man vet att en sociala medie-kampanj är lyckad samt bjuder på guidade turer i meme-djungeln. Varmt välkommen!


Publicerad 2 april 2017

Vem var bäst på att luras?

Skam, bilmärken och en hämnd som är ljuv. Aprilskämten var många i sociala medier i år och här kommer mina favoriter.

Nöjesguiden: nya säsongen av Skam är filmad på högkant
Jag kan inte säga att det är funny cause it´s true , men det skulle kunna bli realitet med TV-serier som är producerade för mobilskärmar. Smart drag av Nöjesguiden.  🇳🇴
skam-hogkant

Hondas nya ratt: tryck på en emoji för att välja hur ditt signalhorn ska låta
Samtiden ändå. Jag tror att trafiken skulle bli mycket trevligare med denna funktion. 🚗
Honda-Horn

Snapchat lanserar ett Instagram-filter
Min absoluta favorit är denna där Snap låter Instagram smaka på sin egen medicin. 👻DSCF1336

natalie.e.eriksson@gmail.com

Dela blogginlägget:

Mer från Sociala bloggen

Till bloggen >

Så här lyckas du på sociala medier

Denna ständigt aktuella fråga. Jag besökte nyligen Järvaveckan för att prata om just detta. Årets politikervecka blev digital och i klippet ser du även representanter från Facebook och MUF/Timbro. Håll till...

9 juni 2021

Vad jag håller ögonen på just nu

Netflix egen bild på den nya TikTok-inspirerade funktionen ”Fast Laughts”.  I början av månaden rullade Netflix ut en TikTok-liknande funktion och ingen är väl längre förvånad över hur stort överlappet är...

19 mars 2021

Känns Clubhouse fortfarande förvirrande?

Jag reder ut det hela i Sveriges Radio. Lyssna här!   natalie.e.eriksson@gmail.com  ...

26 februari 2021