Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag06.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Sociala bloggen

Natalie Eriksson arbetar med digital marknadsföring för några av Sveriges största varumärken. Hon är också författare, föreläsare och älskar all things digital. Här skriver hon bl.a. om hur reklam online driver köp offline, hur man vet att en sociala medie-kampanj är lyckad samt bjuder på guidade turer i meme-djungeln. Varmt välkommen!


Publicerad 20 Mars 2019

Instagram öppnar upp för shopping i appen

Nästan exakt ett år efter att Instagram Shopping lanserades i Sverige får vi nu se nästa steg i appens resa inom e-commerce. Märken så som Dior, Nike och Warby Parker är först ut med den nya funktionen som möjliggör in app check out. Detta är bara början, om man ska tro tidigare uttalanden, om att en helt egen shopping-app är på väg att lanseras.

 

natalie.e.eriksson@gmail.com

Dela blogginlägget:

Mer från Sociala bloggen

Till bloggen >

Kinas agerande påskyndar beslut från tech-bolag och politiker

Att Kinas hårdnande grepp om Hongkong har fått världen att reagera råder inga tvivel om. One country, two systems? Nja. Englands premiärminister Boris Johnson hymlade inte med allvaret i situationen när han ...

7 Juli 2020

Hur förändras kommunikationsbranschen av 5G?

Det har pratats om 5G ett bra tag nu men vad är det egentligen, när lanseras det och hur kommer det att påverka oss kommunikatörer?  Det enkla svaret är att ingen...

27 Februari 2020

Värdet av att bygga ett community kring sitt varumärke

Nike och Glossier är exempel på företag som lyckats fenomenalt med att bygga starka communities kring sina varumärken. Men hur gör man som mindre aktör när man vill skapa en...

22 Januari 2020