Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Sociala bloggen

Natalie Eriksson arbetar med digital marknadsföring för några av Sveriges största varumärken. Hon är också författare, föreläsare och älskar all things digital. Här skriver hon bl.a. om hur reklam online driver köp offline, hur man vet att en sociala medie-kampanj är lyckad samt bjuder på guidade turer i meme-djungeln. Varmt välkommen!


Publicerad 21 juni 2018

Instagram TV

Nu har Instagram lanserat IGTV.  Detta samma vecka som appen rapporterar en miljard månatliga användare. Så här beskriver Sheryl Sandberg TV-nyheten;

Om du älskar att titta på längre videoformat skapat av dina favoritkreatörer (slime-tutorials, någon?), då kommer du att älska IGTV – en ny app och plattform hos @instagram där du kan se och ladda upp längre, vertikala videos. Tack till alla som dagligen inspirerar oss på Instagram, vilket nu är ett otroligt community bestående av en miljard personer. 

 

Den första videon som dök upp i min IGTV; Victoria ”Posh Spice” Beckham som pratar om Reebok och 90-talet. 

Trevlig midsommar hörrni!

natalie.e.eriksson@gmail.com

Dela blogginlägget:

Mer från Sociala bloggen

Till bloggen >

Så här lyckas du på sociala medier

Denna ständigt aktuella fråga. Jag besökte nyligen Järvaveckan för att prata om just detta. Årets politikervecka blev digital och i klippet ser du även representanter från Facebook och MUF/Timbro. Håll till...

9 juni 2021

Vad jag håller ögonen på just nu

Netflix egen bild på den nya TikTok-inspirerade funktionen ”Fast Laughts”.  I början av månaden rullade Netflix ut en TikTok-liknande funktion och ingen är väl längre förvånad över hur stort överlappet är...

19 mars 2021

Känns Clubhouse fortfarande förvirrande?

Jag reder ut det hela i Sveriges Radio. Lyssna här!   natalie.e.eriksson@gmail.com  ...

26 februari 2021