Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Sociala bloggen

Natalie Eriksson arbetar med digital marknadsföring för några av Sveriges största varumärken. Hon är också författare, föreläsare och älskar all things digital. Här skriver hon bl.a. om hur reklam online driver köp offline, hur man vet att en sociala medie-kampanj är lyckad samt bjuder på guidade turer i meme-djungeln. Varmt välkommen!


Publicerad 17 november 2017

Nyheter vecka 46

Det är sol, det är fredag och här kommer veckans sociala medie-nyheter!

  • Google och Facebook kickar igång The Trust Project. Ett projekt som går ut på att människor på ett smidigt sätt ska kunna läsa bakgrundsfakta om journalister och avsändare som publicerar nyhetsartiklar på Facebook.
  • Snapchat har skapat tracking-pixlar för sina annonser.
  • Facebook har skapat en ny undersökningsfunktion.
  • YouTube lanserar en app för stora skärmar.
  • Social media today skriver om varför fler varumärken bör arbeta med split-tests på Facebook. 

Samt: Sociala bloggen planerar höstens härligaste sociala medie-event. Det kommer att bli ?. To be continued.

 

natalie.e.eriksson@gmail.com

 

 

 

 

Dela blogginlägget:

Mer från Sociala bloggen

Till bloggen >

Så här lyckas du på sociala medier

Denna ständigt aktuella fråga. Jag besökte nyligen Järvaveckan för att prata om just detta. Årets politikervecka blev digital och i klippet ser du även representanter från Facebook och MUF/Timbro. Håll till...

9 juni 2021

Vad jag håller ögonen på just nu

Netflix egen bild på den nya TikTok-inspirerade funktionen ”Fast Laughts”.  I början av månaden rullade Netflix ut en TikTok-liknande funktion och ingen är väl längre förvånad över hur stort överlappet är...

19 mars 2021

Känns Clubhouse fortfarande förvirrande?

Jag reder ut det hela i Sveriges Radio. Lyssna här!   natalie.e.eriksson@gmail.com  ...

26 februari 2021