Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Sociala bloggen

Natalie Eriksson arbetar med digital marknadsföring för några av Sveriges största varumärken. Hon är också författare, föreläsare och älskar all things digital. Här skriver hon bl.a. om hur reklam online driver köp offline, hur man vet att en sociala medie-kampanj är lyckad samt bjuder på guidade turer i meme-djungeln. Varmt välkommen!


Publicerad 30 januari 2017

Sociala bloggen

Berätta lite om er själva – vilka är ni?
Jag heter Natalie och arbetar som projektledare på digitalbyrån The Amazing Society. Utöver det så skriver jag på min första bok vilket känns himla spännande. Förutom jobb då: jag älskar mat och tänker att 2017 är året då jag lever ut matdrömmar och är ute i naturen mer. I oktober paddlade jag kajak för första gången i vuxen ålder och blev HELT förälskad. Så, om någon behöver en rookie till paddelkompis finns jag här.

Jag heter Anna och jobbar som sociala medier-ansvarig på DDB Stockholm. Jag är med i osunt många kattgrupper på Facebook (älskar kattklipp, katter är de sanna kungarna och drottningarna av internet) och så tjatar jag alltid om Snapchat (för att det är den roligaste kanalen just nu). Förutom att konsumera kattklipp sysslar jag med allt från sociala medie-strategier, producerar innehåll och försöker hänga med i de senaste trenderna.

Vad är syftet med bloggen?
Som privatpersoner älskar vi sociala medier. I våra jobb är det kanaler där vi kan skapa reellt värde för våra kunder. Syftet med bloggen är att fånga båda dessa världar.

Vad kommer ni att skriva om?
Det kommer att bli högt och lågt. Hur marknadsföring online kan driva köp offline, hur man vet om en digital satsning är lyckad eller inte och, självklart, reflektioner av de memes som din målgrupp älskar just nu.

För vilka skriver ni den?
Människor på marknadsavdelningar som vill ligga i framkant digitalt samt alla personer som spänt väntar på att få se vad som blir nästa Salt Bae. Vi skriver för alla som älskar sociala medier. Kanske inte för Trump, men han älskar ju bara Twitter.

Varför bör man följa er blogg?
För att få koll på det senaste inom ett område som bara fortsätter att växa.

Dela blogginlägget:

Mer från Sociala bloggen

Till bloggen >

Så här lyckas du på sociala medier

Denna ständigt aktuella fråga. Jag besökte nyligen Järvaveckan för att prata om just detta. Årets politikervecka blev digital och i klippet ser du även representanter från Facebook och MUF/Timbro. Håll till...

9 juni 2021

Vad jag håller ögonen på just nu

Netflix egen bild på den nya TikTok-inspirerade funktionen ”Fast Laughts”.  I början av månaden rullade Netflix ut en TikTok-liknande funktion och ingen är väl längre förvånad över hur stort överlappet är...

19 mars 2021

Känns Clubhouse fortfarande förvirrande?

Jag reder ut det hela i Sveriges Radio. Lyssna här!   natalie.e.eriksson@gmail.com  ...

26 februari 2021