Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Sociala bloggen

Natalie Eriksson arbetar med digital marknadsföring för några av Sveriges största varumärken. Hon är också författare, föreläsare och älskar all things digital. Här skriver hon bl.a. om hur reklam online driver köp offline, hur man vet att en sociala medie-kampanj är lyckad samt bjuder på guidade turer i meme-djungeln. Varmt välkommen!


Publicerad 20 Augusti 2017

Sociala nyheter vecka 33

  • Facebooks dotterbolag Occulus ansöker om patent för augmented reality-glasögon.
  • Facebook lanserar köp- och säljplattformen Market Space, en nytillkommen konkurrent för exempelvis Blocket.
  • Youtube rullar ut en funktion för breaking news på några av sina marknaden. Den har hittills visat nyheter från exempelvis terrorattacken i Barcelona.
  • FN har tagit fram Facebook-anpassade filter för att belysa historier från utsatta områden, om sexuellt våld m.m.
  • Apple tar ställning mot rasism genom att blockera Apple Pay för tre webbplatser som säljer vit makt-produkter.

natalie.e.eriksson@gmail.com

Dela blogginlägget:

Mer från Sociala bloggen

Till bloggen >

2019 är året då woke-kulturen peakar, men vad händer sen?

När Obama i ett panelsamtal pratar om unga människor och säger att ”ni är alltid så himla woke, det är förresten något ni behöver släppa” så får han igenkännande skratt...

15 November 2019

Är framtidens influencer en klimatprofil?

Jag har ställt fem frågor till Andreas Eliasson, medgrundare av influencer marketing-plattformen Beatly. De flesta förknippar nog influencer marketing med mode, skönhet, livsstil och hälsa. Samtidigt pågår miljödebatten för fullt och en...

29 Juli 2019

Spelreklamens vara eller icke vara

Få har nog missat att ämnet spelreklam är något som rör upp många känslor och åsikter; i kommunikationsbranchen men också från politiskt håll. Det finns byråer som offentligt gått ut och...

23 April 2019