Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag22.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Sociala bloggen

Natalie Eriksson arbetar med digital marknadsföring för några av Sveriges största varumärken. Hon är också författare, föreläsare och älskar all things digital. Här skriver hon bl.a. om hur reklam online driver köp offline, hur man vet att en sociala medie-kampanj är lyckad samt bjuder på guidade turer i meme-djungeln. Varmt välkommen!


Publicerad 22 Januari 2020

Värdet av att bygga ett community kring sitt varumärke

Nike och Glossier är exempel på företag som lyckats fenomenalt med att bygga starka communities kring sina varumärken. Men hur gör man som mindre aktör när man vill skapa en plattform där kunder kan mötas?
Som medgrundare av två communities (sammanlagt 22 200 medlemmar) vill jag ändå påstå att jag funderat en del på ämnet. Sedan ett år tillbaka driver jag även ett nätverk tillsammans med Facebook som handlar om just dessa frågor.

I detta avsnitt dyker jag upp i podcasten Digitalsnack för att prata om vikten av transparens, lyhördhet samt ger konkreta exempel på vad jag tycker att man bör tänka på när man som företag skapar eller engagerar sig i grupper
online för att stärka sitt varumärke inom ett community.
Jag ger även exempel på företag jag tycker lyckas bra med just detta.

 

natalie.e.eriksson@gmail.com 

Dela blogginlägget:

Mer från Sociala bloggen

Till bloggen >

2019 är året då woke-kulturen peakar, men vad händer sen?

När Obama i ett panelsamtal pratar om unga människor och säger att ”ni är alltid så himla woke, det är förresten något ni behöver släppa” så får han igenkännande skratt...

15 November 2019

Är framtidens influencer en klimatprofil?

Jag har ställt fem frågor till Andreas Eliasson, medgrundare av influencer marketing-plattformen Beatly. De flesta förknippar nog influencer marketing med mode, skönhet, livsstil och hälsa. Samtidigt pågår miljödebatten för fullt och en...

29 Juli 2019

Spelreklamens vara eller icke vara

Få har nog missat att ämnet spelreklam är något som rör upp många känslor och åsikter; i kommunikationsbranchen men också från politiskt håll. Det finns byråer som offentligt gått ut och...

23 April 2019