Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Sociala bloggen

Natalie Eriksson arbetar med digital marknadsföring för några av Sveriges största varumärken. Hon är också författare, föreläsare och älskar all things digital. Här skriver hon bl.a. om hur reklam online driver köp offline, hur man vet att en sociala medie-kampanj är lyckad samt bjuder på guidade turer i meme-djungeln. Varmt välkommen!


Publicerad 15 januari 2018

Varumärkens heterosexuella comfort zone

”Det är en fin gräns mellan autentisk representation och att exploatera en minioritetsgrupp, och många varumärken ryggar undan från denna arena helt och hållet.”

Hornet, som själva titulerar sig som ”the world’s premier gay social network”, har gjort en studie tillsammans med Nielsen för att ta reda på om och hur LGBTQ-kodade människor eller element i reklam har inverkan på konsumenter som också råkar identifiera sig som LBTQ.

Resultatet är inte överraskande och frågan är när varumärken på riktigt ska börja röra sig utanför sin heterosexuella comfort zone?

Läs mer här. 

natalie.e.eriksson@gmail.com

 

 

 

Dela blogginlägget:

Mer från Sociala bloggen

Till bloggen >

Så här lyckas du på sociala medier

Denna ständigt aktuella fråga. Jag besökte nyligen Järvaveckan för att prata om just detta. Årets politikervecka blev digital och i klippet ser du även representanter från Facebook och MUF/Timbro. Håll till...

9 juni 2021

Vad jag håller ögonen på just nu

Netflix egen bild på den nya TikTok-inspirerade funktionen ”Fast Laughts”.  I början av månaden rullade Netflix ut en TikTok-liknande funktion och ingen är väl längre förvånad över hur stort överlappet är...

19 mars 2021

Känns Clubhouse fortfarande förvirrande?

Jag reder ut det hela i Sveriges Radio. Lyssna här!   natalie.e.eriksson@gmail.com  ...

26 februari 2021