Dela sidan:

Välkommen till Byrådagen! 

Seminariet består av presentationer och paneldiskussioner kring hur den egna tillväxten och ledarskapet kan utvecklas och bli bättre.
Vill du gå på Årets Byrå, gå in här; www.resume.se/aretsbyra

Program Byrådagen den 21 februari:

13:00 Registrering med kaffe.

13:20
Välkommen till Byrådagen 2019
Moderatorer: Andreas Rågsjö Thorell, webbredaktör Resumé, Thomas Nilsson, reporter Resumé och Yasmine Winberg, redaktör Resumé Insikt.

13:30 
Uppdragsgivarna har sagt sitt: 5 insikter från Årets Byrå & Byråledarstudien
”58% av kunderna vill köpa mer av sina byråer”. Det är en av många insikter från Årets Byrå studien som tar tempen på vad kunderna ser som sina byråers största styrkor och utmaningar. Så vad är behovet och vilka problem behöver man lösa? Och hur ser byråledarna på sitt samarbetet med kunderna?
Pia Grahn, vd för Regi, delar med sig av insikterna från Årets Byrå 2019* där man har frågat 2 500 kommunikationsköpare om vad dom tycker om sin byrå.
*Årets Byrå är en branschstudie som kartlägger hur nöjda Sveriges största kommunikationsköpare är med sina byråer inom ett antal discipliner. *Årets Byråledarstudie är en branschstudie bland de deltagande byråledarna i Sverige, Norge och Finland.

13:50
How agencies can create growth and take control of new business
What makes the difference between the agencies that beat all expectations with their growth and those who struggle to make a step up? 
Sam Wheatman at UK’s leading business development agency The Future Factory, will cover the defining characteristics and behaviours of the agencies most successful at business development, along with specific guidance for Nordic agencies.
The Future Factory work with growth strategies that shaped the future of more than 300 agencies of all shapes and sizes. In 2018 their work generated in excess of £10m worth of opportunities for their clients, and current and past clients include Futurice, North Kingdom, Ogilvy, Spoon, M&C Saatchi and Household Design.

14:20
Hur ser framtidens byråsamarbeten ut?
Paneldiskussion mellan marknads- och varumärkeschefer på några av Sveriges mest kommunikationsintensiva företag.
Hur tänker dom kring sitt byråval? Vilka tjänster vill dom se mer av hos sina befintliga byråer? Och vad menar dom egentligen med digital kompetens?
Medverkande: Viktoria Thormark, marknadschef OLW, Ulrika Enström, PR Manager, Oatly Department of Mind Control, Karin Rosell, Head of Brand & Marketing E.ON och Tobias Clewemar, Head of Brand, Telenor.

14:40 Kaffepaus

15:10
Kreatören är den nya uppfinnaren
Hur kan kommunikationsbyråerna växa och få en viktigare roll genom att involveras i kundernas innovationsarbete och produkt- och tjänsteutveckling.
Ted Persson, partner, EQT

15:30 
Byråpanelen 2019
Panelsamtal om bland annat tillväxt, affärsutveckling, kultur och ledarskap. Hur bör byråerna rusta sig för att fortsätta vara en viktig partner till kunderna i framtiden?
 Vilka behov kommer att förändras de kommande åren? Och vad är en bra kund?
Medverkande: Emma Thorp, vd Scream, Paula Ruotsalainen, byråchef The Amazing Society, Jonathan Pettersson, Head of NoA International och partner i The North Alliance och Mattias Behrer, vd på Dentsu Aegis Network Sweden.

15:50
Ett tacktal till de som aldrig står stilla
Varför framtiden tillhör de kunder, byråer och varumärken som är snabbast och bäst på innovation.
Olof Ålenius, Business Development Director Doberman

16:20
Sammanfattning och tack för idag.

Information

  • Datum: 21 februari 2019


Tid: Torsdagen den 21 februari
Plats: Münchenbryggeriet, Riddarsalen, Torkel Knutssonsgatan 2, Stockholm
Seminarium: kl 13.00–16.30
Pris: 1995 kr exkl moms per person

Anmälan till eventet är bindande men du kan överlåta din plats till en annan person.
Arrangörer

 

PARTNER:

SAMARBETSPARTNERS: