Dela sidan:

Köp din biljett här:

På scen kommer vi visa framgångsrika och innovativa case från några av de vassaste företagen inom content marketing. Du får inte bara möjlighet att lära och inspireras av dem som verkligen har lyckats göra content marketing till en bärande del i sin marknadskommunikation, du får även ta del av den mätbara effekten av content, lyssna på trendspaningar och paneldiskussioner om gemensamma utmaningar för alla som jobbar med content marketing.

På talarlistan:

• Innehåll som engagerar och förenar kunder och medarbetare
Genom att införa SAS Newsdesk, med redaktionellt och tvärfunktionellt idéarbete, har kommunikationen ökat i externt fokus och personligt tilltal. Lyssna på hur SAS bygger effektdriven kommunikation som berör.
Karin Nyman, kommunikationsdirektör, SAS

• Följarna först: konsten att bygga en effektdriven contentorganisation
Med Inhouseredaktionen Scania Newsdesk har Scania byggt upp en effektdriven contentorganisation med redaktionellt fokus, allt under ledning av Staffan Ekengren. Nu är han aktuell med boken Följarna först och under föredraget bjuder han på goda råd i hur du bygger din egen effektdrivna contentorganisation som funkar på lång sikt.
Staffan Ekengren, Head of Scania Newsdesk

• Konsten att bedriva effektivt insamlingsarbete – och inte tappa sina värderingar
Help to Help crowdfundar högskoleutbildning för unga i Östafrika. Konceptet har rönt stor uppmärksamhet som ett digital, transparent och långsiktigt hållbart alternativ till traditionell välgörenhet, och har marknadsförts nästan uteslutande med content markering. Syftet med kampanjerna har varit att öka kunskapen om världen och om vilket insamlingsarbete som gör skillnad, men också skapa engagemang som gör att givare vill crowdfunda. Malin är flerfaldigt prisad för sitt entreprenörskap och sitt ledarskap och på Content Day delar hon med sig av sina erfarenheter.
Malin Cronqvist, grundare och verksamhetschef, Help2Help

• Kommunikation som positiv förändringskraft
Kan snällhet stärka varumärket? Ja, menar Swedbank. Johan Eriksson berättar hur contentkampanjer för organisationen Friends och satsningen Rivstart för nya entreprenörer, både ökat bankens attraktionskraft för kunder och lett till positiva samhällseffekter.
Johan Eriksson, kommunikationschef Swedbank

 

Information

  • Datum: 14 november 2018
  • Ort: Stockholm


Tid: Onsdagen den 14 november kl 13.00–17.00 inkl. fika och mingel.
Plats: Berns Kammarsalen, Stockholm
Pris: Medlem 2495 kr, ej medlem 2995 kr
Arrangör: Resumé 
Medarrangör: Swedish Content Agencies
Kontaktpersoner: 
Josefin Ekman, 0722 38 97 97, josefin.ekman@resume.se 
Madeleine Bäck, 070-980 00 27, madeleine.back@swedishcontent.se