Dela sidan:

Köp din biljett här:

På scen kommer vi visa framgångsrika och innovativa case från några av de vassaste företagen inom content marketing. Du får inte bara möjlighet att lära och inspireras av dem som verkligen har lyckats göra content marketing till en bärande del i sin marknadskommunikation, du får även ta del av den mätbara effekten av content, lyssna på trendspaningar och paneldiskussioner om gemensamma utmaningar för alla som jobbar med content marketing.

PROGRAM CONTENT DAY 14 NOVEMBER

12.45-13.00 Registrering med kaffe

13.00
Välkommen
Madeleine Bäck, vd på Swedish Content Agencies och Maria Westman, grundare C by West och ordförande i Swedish Content Agencies, hälsar välkommen.

13.10 
Följarna först: konsten att bygga en effektdriven contentorganisation
Med Inhouseredaktionen Scania Newsdesk har Scania byggt upp en effektdriven contentorganisation med redaktionellt fokus, allt under ledning av Staffan Ekengren. Nu är han aktuell med boken Följarna först och under föredraget bjuder han på goda råd i hur du bygger din egen effektdrivna contentorganisation som funkar på lång sikt.
Staffan Ekengren, Head of Scania Newsdesk


13.35 
Innehåll som engagerar och förenar kunder och medarbetare
Genom att införa SAS Newsdesk, med redaktionellt och tvärfunktionellt idéarbete, har kommunikationen ökat i externt fokus och personligt tilltal. Lyssna på hur SAS bygger effektdriven kommunikation som berör.
Karin Nyman, kommunikationsdirektör, SAS

14.00 
Konsten att bedriva effektivt insamlingsarbete – och inte tappa sina värderingar
Help to Help crowdfundar högskoleutbildning för unga i Östafrika. Konceptet har rönt stor uppmärksamhet som ett digital, transparent och långsiktigt hållbart alternativ till traditionell välgörenhet, och har marknadsförts nästan uteslutande med content markering. Syftet med kampanjerna har varit att öka kunskapen om världen och om vilket insamlingsarbete som gör skillnad, men också skapa engagemang som gör att givare vill crowdfunda. Malin är flerfaldigt prisad för sitt entreprenörskap och sitt ledarskap och på Content Day delar hon med sig av sina erfarenheter.
Malin Cronqvist, grundare och verksamhetschef, Help2Help


14.25 Kommunikation som positiv förändringskraft
Kan snällhet stärka varumärket? Ja, menar Swedbank. Johan Eriksson berättar hur contentkampanjer för organisationen Friends och satsningen Rivstart för nya entreprenörer, både ökat bankens attraktionskraft för kunder och lett till positiva samhällseffekter.
Johan Eriksson, extern kommunikationschef Swedbank


14.50 Fika

15.20
Panel: Vad krävs för att skapa effekt 2028?
I framtidens kommunikation krävs både omvärldsbevakning och nya tekniska innovationer. Men utan att förlora det humana perspektivet. Människans förändringsförmåga och kontinuerliga kompetensutveckling blir nyckelfaktorer i framtidens marknadsföring och kommunikation. Content Marketing år 2028 kanske inte ens behöver digitala kanaler, utan tar form i rum och miljö.
Paneldeltagare:
Anders Lithner, vd på Inizio 
Tommy Persson, director growth och business area manager IHM Business school.
Johanna Fagrell Köhler, vd Creuna

15.40
Fånga framtidskunden!
Fånga framtidskunden! Framtidens kunddialog kommer att se annorlunda ut i ett förändrat medielandskap. Vi är mitt uppe i en digitalisering av våra vardagsliv. Mediekonsumtion, underhållning, information och social kommunikation sker allt mer på skräddarsydda plattformar. Detta fragmenterade landskap skapar utmaningar för dagens marknadsförare där köpprocessen sker allt mer digitalt och ett mediebrus gör det svårt att få konsumenten att lyssna och agera. Hur fångar vi framtidens kund?
Therese Lundqvist, framtidsstrateg Kairos Future


16.00 
Att äga idag! De datadrivna insikterna bakom Argos 80 dagar långa kampanj
Att vara "snabb" är mantrat för alla som arbetar inom handel. Men Argos är "snabbare än snabb"! Genom deras fast track-service kan kunder få sina beställda varor hemlevererade redan samma dag. Argos gjorde sommaren 2017 en kampanj för att marknadsföra detta budskap, och stärka sin position som en innovativ, modern handlare, som förstår sina kunders behov. På Content Day berättar de om kampanjen "80 days of Argos", som bygger helt på data om kundbeteende och budskapet "Want it Today. Get it Today,'. Kampanjen bygger på ett unikt koncept varje dag i 80 dagar och gav Argos effekter som få andra inom handel lyckats med.
Claire Carmichael, Senior planner Argos / The&Partnership (UK)

16.50-17.00 Avslutning och summering
Maria Westman intervjuar Fredrik Svedjetun, chefredaktör Resumé och Madeleine Bäck, vd Swedish Content Agencies, vad är dagens take aways?

Information

  • Datum: 14 november 2018
  • Ort: Stockholm


Tid: Onsdagen den 14 november kl 13.00–17.00 inkl. fika och mingel.
Plats: Berns Kammarsalen, Stockholm
Pris: Medlem 2495 kr, ej medlem 2995 kr
Arrangör: Resumé 
Medarrangör: Swedish Content Agencies
Kontaktpersoner: 
Josefin Ekman, 0722 38 97 97, josefin.ekman@resume.se 
Madeleine Bäck, 070-980 00 27, madeleine.back@swedishcontent.se

Arrangörer

Partner: