Dela sidan:

Just nu präglas branschen av stora förändringar. Lotterilagen har skärpts med särskilda krav på måttfullhet. Ett förslag på en ny spelreglering väntar på att klubbas igenom, med stora konsekvenser för samtliga aktörer. Samtidigt planeras insatser för att höja spelindustrins låga förtroende hos konsumenterna. 

På seminariet ”Den nya spelplanen” samlar vi spelbranschen och deras konsulter för att diskutera gemensamma utmaningar, öka kunskapen om de nya reglerna och inspirera till ny, kreativ marknadsföring för att nå igenom bruset och stärka varumärket.

Ur innehållet: 

• Det här innebär de nya – och kommande – reglerna för spelbolagens marknadsföring i Sverige. Bland annat fördjupar vi oss i frågan om hur kravet på måttfullhet ska tolkas.

• Nya, kreativa marknadsföringsgrepp: Så lyckas ni bryta igenom bruset genom att göra det oväntade.

• Internationell utblick: Vad kan vi lära av den brittiska spelmarknaden, som omreglerades 2007?

• Effektiva medieval: Hur du kan stuva om i mediemixen för bättre resultat.

• Case: Lyckad branded content och native advertising.

• Ansvarstagande och syftesdriven kommunikation – vad kan vi lära av andra branscher och vilka framgångsrika exempel finns i spelbranschen?

• Paneldiskussion om framtidens spelkommunikation – marknadschefer, byråer och experter delar med sig av sina insikter och åsikter.

• Internationellt marknadsföringscase i världsklass.

 

Anmäl dig till eventet

Information

  • Datum: 26 april 2018
  • Ort: Stockholm
  • Plats: Kammarsalen, Berns, Berzelii park i Stockholm
  • Seminarium: Kl. 13.00 - 16.30
  • Pris: 1495 kr exkl moms per person

Anmäl dig till eventet

Anmälan till eventet är bindande men du kan överlåta din plats till en annan person.

Resumé

Resumé logga

SPER logga

Expressen logga

Marlaw logga