Se bildspel från dagen här.

Hur påverkas framtidens kommunikation av den snabba teknikutvecklingen och förändringarna i kunders och konsumenters beteenden? Och hur kommer samarbetet mellan byrå och kund att förändras och utvecklas i takt med de allt mer komplexa behoven?

Det är några av frågorna som står i fokus på Resumés halvdagsseminarium “Framtidens byrå” den 21 februari på Münchenbryggeriet i Stockholm. 

Seminariet startar klockan 13:25 och avslutas klockan 17:00 med ett mingel inför Årets Byrå-galan. Här anmäler du dig till galan.

PROGRAM

Kl 13.00 Registrering med kaffe

Kl 13.25 Välkommen till Framtidens Byrå
Johan Såthe, chefredaktör Resumé och Fredrik Thambert, webbchef Resumé

Kl 13.30 The Future of marketing and agencies
Hur påverkas framtidens kommunikation av den snabba teknikutvecklingen och förändringarna i kunders och konsumenters beteenden?
Nick Chiarelli, konsultchef Foresight Factory

Kl 14.00 Vad kommer efter syftesdriven marknadsföring?
På två år har Coop blivit ett varumärke med tydlig positionering mitt i samhällsdebatten.Från anonym och osäker dagligvarukoncern till provokativ konsumentföreträdare. Mitt i trenden med syftesdrivna företag där Kampanjen “Kära köttbit” blev den stora matsnackisen hösten 2016.
Björn Larsson, marknadsdirektör Coop

Kl 14.30 International trends in advertising – globally awarded campaigns
How are Swedish agencies doing in the global arena? Emma Wilkie, CEO of The Gunn Report, presents the results and winners from the latest Gunn Report, with campaigns from the most creative agencies in the world.
Emma Wilkie, CEO The Gunn Report

Kl 15.00 Fika

Kl 15.30 Hur ser din byrå ut 2020?
I en tid då kortsiktigheten råder till vardags öppnar vi dörren till framtidens byrå på glänt. Vad och vilka leder och driver utvecklingen framåt? Hur kommer byråernas erbjudande förändras i takt med kundernas ändrade krav och förutsättningar? Regi har intervjuat byråledare och deras kunder i Årets Byrå 2016.
Pia Grahn, vd Regi

Kl 16.00 Paneldiskussion: Framtidens byråsamarbete
Hur kommer samarbetet mellan byrå och kund att förändras och utvecklas i takt med de allt mer komplexa behoven? Blir det fler fullservicebyråer eller en mängd olika nischbyråer? Vad behöver alla byråer bli bättre på?
Gunilla Bergh, Engage Marketing, Emelie Fries, Kronans Apotek och Niclas Norström, Svenska Spel

Kl 16.30 Kampanjen som slog världen med häpnad
Sverige har aldrig tidigare marknadsförts med samma kreativitet som i den hyllade kampanjen The Swedish Number. Så gick det till när Svenska Turistförenigen, en ideell förening från 1885, hamnade i världens rampljus.
Jenny Engström, press- och kommunikationsansvarig STF

Kl 17.00 Slut

Kl 17.30 Mingel inför Årets Byrå

Anmäl dig till eventet

Information

Tid: Tisdagen den 21 februari kl 13.25–17.00
Plats: Münchenbryggeriet, Torkel Knutssonsgatan 2, Stockholm
Pris: 1 995 kr exkl moms