Dela sidan:

Hur optimerar man sin marknadsbudget? Annonsmarknaden har aldrig varit så mångfacetterad som nu. Hur jämför man räckvidd, effekt, och relation till publiken mellan olika plattformar? Går det ens? Vilken roll spelar TV idag och i framtiden?

Reklamkraft och Resumé bjuder in till ett halvdagsseminarium om TV:s roll i marknadsmixen. Bland talarna finns dr Karen Nelson-Field, som bland annat talat inför Google i Los Angeles, Berlin och London och blivit listad som en av de mest inspirerande talarna under Cannes Lions.

Här är programmet:

12.00-13.00 Kostnadsfri lunch för alla deltagare

13.05 Resumé hälsar välkommen

13.10 Media attributes that matter. The unique attributes of video advertising and how they impact brand growth
Dr Karen Nelson-Field, professor i mediainnovation vid University of Adelaide och global auktoritet på medieval, om hur vetenskapliga studier bevisar att TV är mer effektivt än annan media. Hennes studier visar tydligt att TV får mer uppmärksamhet och driver försäljning.

13.55 Adland vs. Verkligheten
Fredrik Hallberg, managementkonsult på Kapero, om sanningar och myter om massmediet i mediemixen.

14.15-14.30 Kaffepaus

14.30 Ett mänskligare, personligare SJ
Malou Sjörin, kommunikationsdirektör på SJ, berättar om SJ:s nya kommunikationskoncept och reklamfilmer. Varje dag reser runt 130 000 personer med SJ för att komma till jobbet, kärleken, konserten eller hem till familjen. Genom att ge en mer emotionell och personlig bild av de resor som SJ erbjuder vill SJ tydliggöra sin roll som resepartner som gör resandet tillgängligt för alla.

14.55 När fem myror faktiskt inte är mer än noll elefanter
Robert Svensson, Lennox PR, om ett världsunikt projekt för att ta reda på vilket värde som egentligen ligger i den TV-tid som kanalerna inte kan ta betalt för.

15.20 Hur når reklamfilmer ut idag?
Magnus Anshelm, vd på MMS, om hur världens första Total-TV-mätning visar vägen.

15.30 McDonalds varumärkeskampanj "Gör Donken"
Jens Welin, kundansvarig på Nord DDB, berättar om TV-strategin och resultaten för McDonalds Sverige.

15.55-16.00 Avslutning

Eventet är kostnadsfritt och vänder sig primärt till dig som arbetar på mediebyrå eller marknadsavdelning. Sekundär målgrupp är reklambyråer, tv-hus, produktionsbolag och press som är välkomna i mån av plats.

Se bildspel från 2017 här.

Anmäl dig till eventet

Information

  • Datum: 24 januari 2018
  • Ort: Stockholm

Anmäl dig till eventet

TID: Onsdagen den 24 januari, kl 12.00 bjuder vi på lunch med efterföljande seminarium kl 13.00–16.00.
PLATS: Auditoriet, Hilton Slussen, Guldgränd 8, Stockholm

PRIS: Kostnadsfritt

Har du frågor kan du kontakta 
josefin.ekman@resume.se

Arrangörer