Exempel ur innehållet:

  • Hur du jobbar med influencers för att nå ut med era budskap
  • De viktigaste trenderna och möjligheterna inom sociala medier – och hur du använder dem i ditt dagliga arbete
  • Native advertising och branded content för offentlig sektor
  • Hur du hanterar kriser och kritikstormar genom dialog med medborgare och kunder i digitala kanaler
  • Annonsering på Facebook, Instagram och Snapchat – så lyckas du
  • Hur du och ditt team på egen hand kan skapa – och nå ut med – ett engagerande innehåll i digitala kanaler
  • Att jobba med data för att nå ut med rätt budskap till rätt personer vid rätt tidpunkt
  • Kommunikation med nyanlända
  • GDPR för offentlig sektor
  • Det nya medielandskapet – så konsumerar olika målgrupper medier i dag och i morgon

Några av talarna – uppdateras löpande: 

  • Emma Blom, vd på Social Industries: Kriskommunikation i sociala medier
    Emma Blom är en av landets mest kunniga personer inom sociala medier, med mångårig erfarenhet av att hjälpa organisationer och varumärken med deras digitala kommunikation. Hon har bland annat hjälpt en rad kommuner, statliga bolag och större myndigheter med kriskommunikation och hantering av kritikstormar i sociala medier. Läs en intervju med Emma Blom här.

  • Arash Gilan, vd Viva Media: Kommunikation i en ny tid
    Arash Gilan är en flitigt anlitad föreläsare, både nationellt och internationellt inom digitalisering, trender och marknadsföring. Arash är medgrundare och vd för en av Nordens största digitala byråer, Viva Media Group, och han är utsedd till en av Sveriges främsta unga vd:ar. Arash är även en av Googles sex Google Agency Coaches i Europa och har utbildat byråer i 12 länder i hur man bygger ett framgångsrikt bolag.

  • Elma Jakupovic, kommunikatör och projektledare, SCB: Lyft ditt innehåll med statistik och siffror
    Statistiska centralbyråns satsning "Sverige i siffror" utsågs i år till Bästa kommunikation offentlig organisation inom ramen för Sveriges Kommunikatörers Stora Kommunikatörspriset. Elma Jakupovic, som arbetar med "Sverige i siffror", berättar om hur du kan lyfta ditt innehåll med hjälp av statistik och siffror – något som blir allt viktigare i en tid där "fake news" tar ett allt större utrymme.

  • Natalie Tideström Heidmark, Head of Commercial, United Screens.
    Natalie Tideström Heidmark arbetar med att paketera och utveckla United Screens reklamprodukt, samt har kund- och mediabyråansvar, är nordisk teamleader för United Screens Creative Sales-team, samt ansvarig för de lokala säljpartners United Screens har i Sverige.
Anmäl dig till eventet

Information

Tid:  6-7 mars 2018

Pris:
 Early bird 4995 kr exkl. moms. (Gäller till den 31 december)
6995 kr exkl. moms. I priset ingår tvådagarspass samt frukost och lunch båda dagarna.

Plats: 
Kammarsalen, Berns, Berzelii Park i Stockholm


Hotell -
Läs mer här om du behöver boka hotell
Standard double 2250 SEK 
Superior 2495 SEK 
De Luxe 2995 SEK 
Suite 5000 SEK

Använd koden "Boonier0512" vid bokingstillfället för att ta del av de rabatterade priserna på hotellrum för kursdeltagare.