Dela sidan:

För att skapa ett så intressant och aktuellt program som möjligt har du nu chans att påverka innehållet genom att svara på fyra snabba frågor här.

Exempel ur innehållet:

  • Hur du driver en förändringskultur internt för att integrera kommunikation i hela verksamheten
  • Strategisk improvisation – hur du kan organisera arbetet för att kunna reagera snabbt på oväntade situationer
  • Hur du jobbar med influencers för att nå ut med era budskap
  • De viktigaste trenderna och möjligheterna inom sociala medier – och hur du använder dem i ditt dagliga arbete
  • Native advertising och branded content för offentlig sektor
  • Hur du hanterar kriser och kritikstormar genom dialog med medborgare och kunder i digitala kanaler
  • Annonsering på Facebook, Instagram och Snapchat – så lyckas du
  • Hur du och ditt team på egen hand kan skapa – och nå ut med – ett engagerande innehåll i digitala kanaler
  • Att jobba med data för att nå ut med rätt budskap till rätt personer vid rätt tidpunkt
  • Kommunikation med nyanlända
  • GDPR för offentlig sektor
  • Det nya medielandskapet – så konsumerar olika målgrupper medier i dag och i morgon

Några av talarna – uppdateras löpande: 

  • Jesper Falkheimer, professor i strategisk kommunikation vid Lunds universitet och Katarina Gentzel Sandberg, partner och senior kommunikationsrådgivare på Gullers Grupp: Strategisk improvisation för effektiv kommunikation. Kraven från såväl omvärld som medarbetare på att dagens organisationer ska reagera snabbt på oväntade situationer och omvärldshändelser ökar – inte minst tack vare digitaliseringen och globaliseringen. Tiden har sprungit förbi de traditionella kommunikationsmodellerna och fokus ligger istället på förmågan att improvisera inom vissa givna ramar. Strategisk improvisation är ett nytt sätt att tänka och agera kommunikativt. 
  • Arvid Axland, upplevelsexpert och grundare av byrån Pool, berättar om att kommunicera med känsla och skapa meningsfulla upplevelser. Arvid Axland delar med sig av sina erfarenheter, viktigaste råd och exempel tagna från kommunikationsinsatser i offentlig sektor. 
  • Alexandra Hernadi, kommunikationsansvarig på Kommerskollegium: Om att driva en förändringskultur internt för att integrera kommunikation i verksamheten, använda sociala medier för att öka trovärdighet och transparens i en tid när frihandel och global handel är under attack. Men också om kommunikation som drivkraft i oroliga tider och vikten av öppenhet och interaktivitet är när man arbetar i en offentligt finansierad organisation.
  • Emma Blom, vd på Social Industries: Kriskommunikation i sociala medier
    Emma Blom är en av landets mest kunniga personer inom sociala medier, med mångårig erfarenhet av att hjälpa organisationer och varumärken med deras digitala kommunikation. Hon har bland annat hjälpt en rad kommuner, statliga bolag och större myndigheter med kriskommunikation och hantering av kritikstormar i sociala medier. Läs en intervju med Emma Blom här.

  • Arash Gilan, vd Viva Media: Kommunikation i en ny tid
    Arash Gilan är en flitigt anlitad föreläsare, både nationellt och internationellt inom digitalisering, trender och marknadsföring. Arash är medgrundare och vd för en av Nordens största digitala byråer, Viva Media Group, och han är utsedd till en av Sveriges främsta unga vd:ar. Arash är även en av Googles sex Google Agency Coaches i Europa och har utbildat byråer i 12 länder i hur man bygger ett framgångsrikt bolag.

  • Elma Jakupovic, kommunikatör och projektledare, SCB: Lyft ditt innehåll med statistik och siffror
    Statistiska centralbyråns satsning "Sverige i siffror" utsågs i år till Bästa kommunikation offentlig organisation inom ramen för Sveriges Kommunikatörers Stora Kommunikatörspriset. Elma Jakupovic, som arbetar med "Sverige i siffror", berättar om hur du kan lyfta ditt innehåll med hjälp av statistik och siffror – något som blir allt viktigare i en tid där "fake news" tar ett allt större utrymme.

  • Natalie Tideström Heidmark, Head of Commercial, United Screens.
    United Screens är Nordens största Youtube-nätverk med över 500 miljoner visningar i månaden och kontor i Stockholm, Oslo och Helsingfors. United Screens fokuserar på talang och sammanför kreatörer och varumärken på online video-plattformar som YouTube, Instagram, Twitch, med flera. Natalie Tideström kommer att visa och berätta om några av United Screens starkaste case från kunder inom offentlig sektor.
  • Anders Rune och Kerstin Eriksson, creative director respektive näringslivsutvecklare, Avesta kommun: Avesta, bruksorten som vägrade ge upp
    Utmaningen var att förändra en hel stad. Avesta, en traditionell bruksort med låg företagsamhet och svagt självförtroende behövde förändras i grunden. Kampanjen "Vi är Avesta" hade som mål att stärka självförtroendet hos kommunens invånare och göra dem till goda ambassadörer för orten. Vi intervjuade och dokumenterade tusentals medborgare, och lät deras röster höras i lokalpress och i reklamfilmer och resultatet blev en större vi-känsla och ett större ansvar över den egna orten och dess framgång, högre inflyttning än andra kommuner och mer företagsamhet. Kampanjen har pågått i tre år och har blivit en naturlig del av ortens dagliga liv. Nu har Avesta lyckats locka Google, ett av världens mest kända varumärken, till orten, och sagan fortsätter.
Anmäl dig till eventet

Information

  • Datum: 6 mars 2018
  • Ort: Stockholm

Anmäl dig till eventet
Tid:  6-7 mars 2018

Pris:
 Early bird 4995 kr exkl. moms. (Gäller till den 31 december)
6995 kr exkl. moms. I priset ingår tvådagarspass samt frukost och lunch båda dagarna.

Plats: 
Kammarsalen, Berns, Berzelii Park i Stockholm


Hotell -
Läs mer här om du behöver boka hotell
Standard double 2250 SEK 
Superior 2495 SEK 
De Luxe 2995 SEK 
Suite 5000 SEK

Använd koden "Boonier0512" vid bokingstillfället för att ta del av de rabatterade priserna på hotellrum för kursdeltagare.