Dela sidan:

Casefrukosten är ett forum för dig som som jobbar på en marknads- eller kommunikationsavdelning, eller på en reklam- eller kommunikationsbyrå.

Program torsdagen den 16 maj:

08:00–08:30 
Frukost och mingel 

08:30 
Resumé & JCDecaux hälsar välkommen

JCDecaux Update
JCDecaux´s Peter Johansson inleder med några inspirerande och framgångsrika utomhuscase.

08:40
The World's Most Claustrophobic Cinema

Göteborg Film Festival vill utmana det traditionella sättet att uppleva film. Under årets festival fick utvalda besökare se Harry Martinssons rymdepos Aniara i specialbyggda kistor. Jens Flensburg, projektledare på Stendahls och Kim Nilsson, marknadschef på Filmfestivalen, berättar om skapande av kampanjen som kom att bli en viral succé.  

09:10
The E.V.A. Initiative: Equal Vehicles for All. De flesta bilar är gjorda för män. Nu gör vi något åt det.

Kvinnor löper större risk än män att skadas vid en bilolycka. Anledningen? De flesta bilar är designade för genomsnittsmannen och testas främst på manliga krocktestdockor. Men på Volvo har man samlat olycksdata i över 40 år, vilket har lett till att Volvos bilar kan skydda alla människor jämlikt. För att göra alla bilar säkrare för kvinnor så samlade Forsman & Bodenfors därför ihop all Volvos säkerhetsforskning och gjorde den tillgänglig för alla bilmärken. Om detta kommer Sophia Lindholm, kreatör på Forsman & Bodenfors, och Karl Risenfors, ad på Forsman & Bodenfors, berätta om och hur responsen har blivit från omvärlden. 

09:40 
Mingel och avslutning 

Här hittar du bilder från tidigare frukostar. 

Anmäl dig till eventet

Information

  • Datum: 16 maj 2019
  • Ort: Göteborg

Anmäl dig till eventet
Tid: 16 maj 08:00-09:30. 
Plats: Radisson Blu Scandinavia, Södra Hamngatan 59, Göteborg
Arrangörer: Resumé och JCDecaux


Arrangörer