Program onsdagen den 30 augusti

08:00 - 08:30 Frukost och mingel

08:30 - 08:35 Resumé & JCDecaux hälsar välkommen

08:35 - 08:55 Böndernas eget mejeri – från kriskommunikation till långsiktigt koncept

Ann Freudenthal, senior manager för Arla brand, och Andreas Lönn, creative director på ANR BBDO, berättar om Böndernas eget mejeri, ett case som startade I kriskommunikation och sedan utvecklades till ett samlande och långsiktigt kommunikationskoncept.

Ann Freudenthal är ansvarig för Arla brand och den kommunikation som görs på tvärs av de produktkategorier som Arla varumärket står bakom. Tillsammans med Andreas Lönn bjuder hon på erfarenheter och lärdomar från reklamtester, strategiskt tänk kring konceptet och förstås bönder och skuttande kor.

08:55 - 09:15 Humanium – världens mest kreativa kommunikationsprojekt

Det finns en mängd olagliga vapen ute i världen, och varje minut blir någon skjuten. Därför skapade organisationen Individuell Människohjälp, IM, tillsammans med byråerna Åkestam Holst och Great Works metallen Humanium från återanvända vapen. Metallen används sedan i kommersiella verksamheter, och genom att köpa och använda metallen hjälper företag och organisationer till att bygga en fond som går till att stötta offer, bygga ut anti-vapenprogram och bygga upp samhällen på nytt.

“The Humanium Metal Initiative” vann i juni i år det mest prestigefyllda priset, Grand Prix, i kategorin Innovation under den internationella kommunikationsfestivalen Cannes Lions.

09:20 - 09:30 Mingel och avslutning

Arrangörer: Resumé och JCDecaux

Här hittar du bilder från tidigare frukostar. 

Anmäl dig till eventet

Information

Tid: Onsdagen den 30 augusti kl 08:00-09:30.
Frukost och mingel 08:00–08:30, seminarium kl 08:30-09:15, mingel och avslutning kl 09:15-09:30.
Plats: JCDecaux, Stureplan 13 (entrén till vänster om East) i Stockholm
Arrangörer: Resumé och JCDecaux

Arrangörer