Dela sidan:

Fullbokat!

Tillsammans med JCDecaux bjuder vi en gång i månaden in Sveriges bästa kreatörer och marknadschefer som får visa ett aktuellt och innovativt case.

Frukosten är för dig som jobbar på en marknads- eller kommunikationsavdelning, eller på en reklam- eller kommunikationsbyrå.

Här hittar du bilder från tidigare frukostar. 

Programmet för frukosten den 21 november 

Kl 08.00-08.30 
Frukost och mingel

Kl 08.30-08.35 
Resumé och JCDecaux hälsar välkommen

Kl 08.35-08.55 
Samsungs och Axel Arigatos genomskinliga succé
Samsung X Arigato är resultatet av ett nordiskt samarbete mellan världens största mobiltelefontillverkare och ett av världens hetaste sneakersföretag. Det övergripande temat för kampanjen, ”I can see clearly now”, genomsyrar alla uttag, från den genomskinliga klädeskollektionen, modefotograferingen med turnéaktuella Teyana Taylor till spektakulära lanseringsevent. Claes Carnefeldt, Creative Director på ansvariga byrån BLCK Communication, och Karl-Oskar Tjernström, nordisk marknadsdirektör på Samsung berättar, med full transparens, om kampanjen.

Kl 08.55-09.15
Zeta – Från en familj där mat är kärlek
Receptet för framgång var att bygga konceptet på Zetas ursprung – berättelsen om Fernando Di Lucas resa från Italien och kärlek till god mat – och sedan målmedvetet kommunicera "Från en familj där mat är kärlek" i alla kanaler.
Talare: Peder Westerberg, creative director Hummingbirds, Mattias Jersild, Independent Copywriter Aulum, och Kim Saxberg, Strategic Planner IKEA Creative Hub.

Kl 09.15-09.30 
Mingel och avslutning

Information

  • Datum: 21 november 2018
  • Ort: Stockholm


Tid: Onsdagen den 21 november kl 08:00-09:30. 
Plats: JCDecaux, Stureplan 13 (entrén till vänster om East) i Stockholm
Arrangörer: Resumé och JCDecaux
Arrangörer