Frukosten är för dig som jobbar på en marknads- eller kommunikationsavdelning, eller på en reklam- eller kommunikationsbyrå, du kan anmäla dig här till höger.

PROGRAM ONSDAGEN DEN 24 MAJ:
Kl 08.00–08.30
Frukost och mingel.

Kl 08.30–08.35
Resumé och JCDecaux hälsar välkommen.

Kl 08.35–09.00
CASE: Du nya, du fria för Försvarsmakten
Försvarsmaktens marknadschef Robert Forss och Volts Petter Nylind  berättar om arbetet med kampanjen som syftar till att öka allmänhetens kunskap om Försvarsmaktens roll i dagens Sverige. Kampanjen ”Du nya, du fria”  gick under hösten och vintern i print, utomhus, digitalt, tv och bio. 

Kl 09.00–09.25
CASE: Broadcast without borders
Mouddar Kouli, producent, Desiré Engström, copywriter och Eva Wallmark, ad, på Åkestam Holst om den internationellt prisade kampanjen ”Broadcast without borders” från Refugee Phones.
Refugee Phones hjälper flyktingar att hålla kontakten med släktingar genom att donera mobiltelefoner. Men den dåliga täckningen i krigsländerna försvårar kommunikationen så inför mors dag i Syrien fick flyktingar lämna meddelanden till sina mammor, dessa meddelande spelades sedan upp på den oberoende radiostationen Fuse FM i Syrien.

Tillsammans med JCDecaux kommer vi en gång i månaden att bjuda in Sveriges bästa kreatörer och marknadschefer som får visa ett aktuellt och innovativt case.

Vår första casefrukost den 21 april blev fullsatt. Då var det Adobe och Abby Priest som berättade om den prisade kampanjen “Adobe Stock Apparel” och Betsson visade den innovativa kampanjen “Visafärgerna”. Här hittar du bilder från frukosten.

Anmäl dig till eventet

Information

Tid: Onsdagen den 24 maj kl 8.00–9.30, frukost och mingel kl 8.00–8.30, seminarium kl 8.30–9.25
Plats: JCDecaux, Stureplan 13 (entrén till vänster om East) i Stockholm
Arrangörer: Resumé och JCDecaux

Arrangörer