Dela sidan:

Under en hel dag fördjupar vi oss i marknadsavdelningens utmaningar på en snabbt föränderlig marknad. 

Några av konferensens huvudteman är organisation, kompetens, kultur, teknik samt data och analys.

Några av talarna är:

David Sandström, marknadschef på Klarna, som har byggt en ny typ av marknadsavdelning bestående av kompetenser inom bland annat design, pr, strategi och koncept.

Åse Holmberg, marknadsdirektör, och Jennie Arvenäs, art director, på Tele2. Åse och Jennie ska berätta om Tele2:s inhousebyrå som utgör ett framtidsbygge och "kreativt hjärta" i bolagets kommunikationsarbete.

Louise Nobel, marknadschef på nordiska delen av Nocco.

Programmatic – när är det läge att göra det inhouse?
Maya Garkusha, tidigare Head of Programmatic på GroupM och numera konsult i det egna bolaget Programmatic Consulting Nordic, presenterar de olika stegen man behöver gå igenom för att ta programmatic inhouse, samt pekar på fördelar och nackdelar beroende på hur marknadsavdelningen är sammansatt och samverkar med andra delar av företaget. 

• Managementkonsulterna Kapero som kommer att presentera resultaten från en ny studie som genomförts bland marknadschefer och vd:ar. Bakom studien står Kapero, Sveriges Annonsörer och Resumé.

• Advokatfirman MarLaw.

Framtidspanelen: De har alla gjort undersökningar om framtidens marknadsavdelning och marknadsföring – nu möts de i en paneldiskussion om gemensamma nämnare och skillnader

Vidare kommer marknadschefer för framgångsrika varumärken dela med sig kring sin metodik och väg till framgång. Konferensen kommer innehålla inslag av rundabordsdiskussioner och interaktivitet. 

Anmäl dig till eventet

Information

  • Datum: 19 september 2018
  • Ort: Stockholm
  • Plats: Venue81, Drottninggatan 81
  • Pris: : Early-bird 3 495 kronor + moms t.o.m. 29 juni (ordinarie 3 995 kronor + moms) Fler än 3 personer? Kontakta mathias.kallio@resume.se, 0708 411 409 för rabatterat kampanjpris.

Anmäl dig till eventet
Arrangörer

Arrangör:

Partners: