Dela sidan:

Sedan 2007 har Resumés redaktion varit på plats under Almedalsveckan. Vi rapporterar dagligen på resume.se och håller dig uppdaterad med vad som är på gång. Dessutom distribuerar vi vårt magasin som i samband med Almedalsveckan utkommer med en stor special med Almedalentema.

Vi skapar även en mötesplats i Resumés Trädgård på Kronstallgränd 4 där vi arrangerar seminarier och där du varje morgon kl 8:00-8:30 kan lyssna till vad som kommer vara dagens stora snackis.

Vill du annonsera i Almedalen-utgåvan av magasinet är du välkommen att kontakta Johan Laur på 0708-55 55 08 eller johan.laur@resume.se

Har då frågor är du välkommen att kontakta vår projektledare Josefin Ekman på josefin.ekman@resume.se

Resumés Trädgård på Kronstallgränd 4:

Tisdagen 3 juli
14:00–15:00 
Att FÖRÄNDRA en hel bransch varumärke – går det? 

Spelbranschen har flera utmaningar men samtidigt är det en bransch som är full av förändringsvilja, entreprenörskap och en tro på att framtiden är ljus. För att stå sig stark och vara relevant som enskilt varumärke, företag eller hel bransch finns det några nyckelområden som bör fungera: man bör erbjuda relevanta produkter, vara trovärdig, tänka långsiktigt, bidra positivt till samhället och hålla vad du lovar. Så hur ser det ut för spelbranschen, lever de upp till allt detta? Panelen diskuterar orsaker och lösningar med fokus på förbättringar och utveckling. Vilken roll har de olika aktörerna och hur kan man skapa en hållbar och modern spelmarknad? 
Medverkande:
Anders Årbrandt, vd Novamedia Sverige AB (operatör för Postkodlotteriet)
Per Norman, vd Mr Green 
Erik Elvingsson Hedén, vd och grundare Sustainable Brand Insight 
Karin Rosell, marknadschef på E.ON Sverige
Moderator: Fredrik Svedjetun, chefredaktör Resumé
Arrangör: Resumé tillsammans med SPER och BOS

15:15–16:00 
Är framtidens kommunikation rörlig?
År 2020 tror man att närmare 80 procent av all digital kommunikation kommer vara rörlig. Men att skapa trovärdigt innehåll ställer krav på avsändare så hur lyckas man? Vi diskuterar möjligheter, effekter, strategier, mätningar och hur utvecklingen ser ut.
Medverkande: 
Nora Henriksson, producent och projektledare på Appelberg
Jonas Terning, vd Make Your Mark
Moderator: Fredrik Svedjetun, chefredaktör Resumé
Arrangör: Resumé tillsammans med Appelberg och Make Your Mark 

16:30–17:30
Supermingel. Slutet event, personlig inbjudan.

Torsdagen 5 juli

10:15–11:15
När medier granskar medier? 
Arrangör: Resumé

11:30–12:30 
Är företagen de nya politikerna? 
Näringslivet tar ett allt större ansvar för samhället, i takt med att företag vill få en mer meningsfull roll i människors liv och bidra till en bättre värld ökar också möjligheterna att påverka och förändra. Så håller näringslivet på att bli de nya politikerna?
Arrangör: Resumé

 

13:00–13:45
Politiker som influencers – demokratins framtid eller fall?
Sociala medier är en plattform som får oss väljare att reagera, interagera och engagera. Men vad händer när politiker blir influencer? Kommer höstens valrörelsen flytta, och kanske rent av avgöras, i sociala medier? Är de nya politikernas demokratins framtid eller fall?
Arrangör: Resumé

14:00–14:45
Digitala jättarna slukar mediemarknaden – vad kan politiken göra?
Svenska mediebranschen har under de senaste tio åren genomgått enorma förändringar, nya digitala aktörer som Google och Facebook har tagit marknadsandelar och tidigare dominerande medieföretag har sett sin affär krympa i en allt hårdnade konkurrens om annonsörernas investeringar i reklam. På en rättvis spelplan skulle Google och Facebook få betala närmare en 1 miljard kronor i skatt i Sverige. Så hur kommer det sig att man inte har samma förutsättningar på mediemarknaden och var gör politikerna åt det?
Medverkande:
Magnus Heljeberg, vd JCDecaux
Olof Lavesson, Riksdagsledamot (M), ordförande, Kulturutskottet
Jan Scherman, fristående skribent
Arrangör: Resumé

15:30–16:30
Resumémingel. Slutet event, personlig inbjudan.
Arrangör: Resumé

Information

  • Datum: 2 juli - 5 juli 2018
  • Ort: Almedalen


När:
Måndagen den 2 juli till torsdagen den 5 juli kommer Resumé arrangera seminarier på Kronstallgränd.

Vad:
Söndagen den 1 juli börjar Almedalsveckan 2018 i Visby – en mötesplats för alla från näringslivet och politiken till små särintressen och stora varumärken.

Plats:
Resumé i Trädgården, Kronstallgränd 4. 

Målgrupp:
Alla med intresse av att följa och delta i debatten inom kommunikation.

Pris:
Resumés seminarier i Almedalen är öppna för alla och kostnadsfria.

Kontakt:
Josefin Ekman, 0722 38 97 97, josefin.ekman@resume.se

Läs Almedalstidningarna 2016 här

Arrangörer

Vinsponsor: