Dela sidan:

Sedan 2007 har Resumés redaktion varit på plats under Almedalsveckan. Vi rapporterar dagligen på resume.se och håller dig uppdaterad med vad som är på gång. Dessutom distribuerar vi vårt magasin som i samband med Almedalsveckan utkommer med en stor special med Almedalentema.

Nytt för 2019 är att vi skapar en ny mötesplats för alla som arbetar i medie-, kommunikations- eller marknadsföringsbranschen tillsammans med Dagens Media och Medievärlden, som liksom Resumé ägs av Bonnier Business Media. I de tre branschtidningarnas gemensamma trädgård på Mellangatan 22, ett stenkast från Vinäger, arrangerar vi seminarier, genomför intervjuer och podd- och tv-inspelningar, samt anordnar mingel och andra sammankomster för våra läsare och kunder.

På onsdagen arrangerar Dagens Media för tionde året i rad den stora festen DJ-battle. Inför den stora festen hålls förmingel i trädgården på Mellangatan 22. 

Är du intresserad av att vara partner och/eller annonsera i vår Almedalen-utgåva av magasinet är du välkommen att kontakta Johan Laur på 0708-55 55 08 eller johan.laur@resume.se eller Johannes Lindström på 0768-66 77 68 johannes.lindstrom@resume.se

Har du andra frågor är du välkommen att kontakta vår projektledare Josefin Ekmanjosefin.ekman@resume.se

Ämnen som är planerade för seminarierna på  Mellangatan 22:

Under Almedalsveckan 2019 arrangerar Resumé, Dagens Media och Medievärlden en stor mängd seminarier under måndag till torsdag. Några planerade ämnesområden är:

• Demokratifrågor kopplade till medieutvecklingen.

• Branschgemensamma utmaningar kring digitala medier och digital marknadsföring. 

• Journalistiken och etiken.

• Kompetens och rekrytering i medie- och kommunikationsbranschen.

• Storaffärerna på den svenska mediemarknaden.

• AI och automatisering.

• Den globala konkurrensen och dess konsekvenser för de svenska mediehusen.

• Seminarier kopplade till Resumés årliga Superkommunikatörer-lista.

• Mediehusens nya affärsmodeller

• Reklam i det offentliga rummet.

• Den förändrade mediekonsumtionen och utmaningarna i att nå ut med kommunikation.

• Spelbranschens marknadsföring och framtid.

• Sociala medier.

• Diskussioner kring GDPR och e-privacy och personlig integritet.

• Näringslivets samhällsansvar och hur det kommuniceras.

• Mediepolitik.

• Strukturaffärerna inom lokalpressen och den lokala journalistikens framtid.

• Lärdomar av framgångsrika kommunikations- och marknadsföringscase. 

Information

  • Datum: 1 juli - 4 juli 2019
  • Ort: Almedalen


När:
Måndagen den 1 juli till torsdagen den 4 juli kommer Resumé arrangera seminarier på Mellangatan 22 i Visby.

Vad:
Söndagen den 30 juni börjar Almedalsveckan 2019 i Visby – en mötesplats för alla från näringslivet och politiken till små särintressen och stora varumärken.

Plats:
Resumés Trädgård, Mellangatan 22. 

Målgrupp:
Alla med intresse av att följa och delta i debatten inom kommunikation, medier och marknadsföring.

Pris:
Resumés seminarier i Almedalen är öppna för alla och kostnadsfria.

Kontakt:
Josefin Ekman, 0722 38 97 97, josefin.ekman@resume.se

Läs Almedalstidningarna 2016 här

Arrangörer