Dela sidan:

Söndagen den 2 juli börjar Almedalsveckan i Visby - en mötesplats för alla från näringslivet och politiken till små särintressen och stora varumärken.

Sedan 2007 har Resumés redaktion varit på plats under Almedalsveckan. Vi ger ut en daglig nyhetstidning som håller dig uppdaterad med vad som är på gång. Varje morgon strax före frukost distribuerar vi tidningen till alla viktiga mötesplatser i Visby.

Vi skapar även en mötesplats i Nowas & Resumés Trädgård på Kronstallgränd 4 där vi arrangerar seminarier och där du varje morgon kan lyssna till vad som kommer vara dagens stora snackis.

Vill du annonsera i Almedalstidningen är du välkommen att kontakta Andreas Johansson på 070-821 33 63 eller andreas.johansson@resume.se

Har då frågor är du välkommen att kontakta vår projektledare Josefin Ekman på josefin.ekman@resume.se

VARJE DAG: Dagens snackisar
Tid: Måndag den 3 juli till fredag den 7 juli kl 8.00–8.30
Plats: Nowas och Resumés trädgård, Kronstallgränd 4 i Visby
Läs mer: måndag, tisdag, onsdag, torsdag och fredag.
Arrangör: Resumé, Sveriges Kommunikatörer, Novus Opinion och Nowa Kommunikation.

PROGRAM:

TISDAGEN DEN 4 JULI KL 09.00–10.00
Content marketing som ger effekt – branschens bästa case
Två av branschens ledande aktörer visar upp sina bästa case i en content clash. Vi diskuterar effekten av content marketing, strategier, mätningar och distribution. Vad funkar (och vad funkar inte)? Hur ser utvecklingen ut och vart är den på väg? Är content marketing framtidens kommunikation?
Medverkande: Anders Rask, vd OTW, Göran Lind, tf vd Appelberg, Johan Såthe, chefredaktör och moderator Resumé.
Läs mer på: http://www.almedalsveckan.info/event/user-view/49056
Plats: Resumés Trädgård, Kronstallgränd 4 i Visby
Arrangör: Resumé tillsammans med Appelberg och OTW



TISDAGEN DEN 4 JULI KL 10.30–11.30
Hur skapar vi en modern och hållbar spelmarknad?
Mätningar visar att spelbranschen har ett lågt anseende samtidigt som antalet som spelar minskar. Vad är orsakerna till att branschens rykte och att allt färre spelar? Vi diskuterar orsaker och lösningar, självreglering och den nya spellicensutredningen samt marknadsföringen från spelbolagen. Vilken roll har de olika aktörerna och hur ska vi skapa en hållbar spelmarknad? Måste vi vänta flera år på en ny lag för att börja se en positivare utveckling?
Medverkande: Jenny Nilzon, vd SPER, Gustaf Hoffstedt, generalsekreterare BOS, Anders Ericson, vd Sveriges Annonsörer, Jacob Hallencreutz, teknologie doktor och vd EPSI Research Services (SKI Svenskt Kvalitetsindex), Jeanette Fors-Andrée, kris och medierådgivare, Fredrik Thambert, webbchef och moderator Resumé.
Läs mer på: http://www.almedalsveckan.info/event/user-view/49136
Plats: Resumés Trädgård, Kronstallgränd 4 i Visby
Arrangör: Resumé tillsammans med SPER (Spelbranschens Riksorganisation)



TISDAGEN DEN 4 JULI KL 16.30–17.30
Supermingel! Mingel med Näringslivets 150 superkommunikatörer
Superminglet är ett slutet event med personlig inbjuda och gästlista.
Plats: Resumés Trädgård, Kronstallgränd 4 i Visby
Arrangörer: Resumé och Veckans Affärer tillsammans med Meltwater, Sveriges Kommunikatörer och Visual Art.
Se bilder från förra årets supermingel här. 



ONSDAGEN DEN 5 JULI KL 09.00–10.00
Är dela det nya äga?
I den globala delningsekonomin ser vi ett nytt sätt att nyttja underutnyttjade resurser och få en mer hållbar konsumtion. Vi går mer från ägandet av en vara till tillgång av en vara eller tjänst. Så hur kommer delningsekonomin att påverka oss? Vad händer med betalningsviljan när man går från vara till tjänst? Om delningsekonomin utmanar företagens affärmodeller, hur utmanar den oss konsumenter? Är vi villiga att dela allt eller finns det en gräns för delningsekonomin? Hur mycket kan och vill vi dela? Is sharing caring*?
Medverkande: Marie-Louise Forsberg, retail och affärsutveckling, Tieto Sweden, Malin Sundström, handelsforskare, Högskolan i Borås, Paul Jones Winlund, CX thought leadership, Tieto Sweden, Jonas Carlehed, hållbarhetschef, IKEA Sverige, Robin Szekely, grundare TaskRunner, Fredrik Svedjetun, Resumé.
Läs mer på: http://www.almedalsveckan.info/event/user-view/49055
Plats: Resumés Trädgård, Kronstallgränd 4 i Visby
Arrangör: Resumé tillsammans med Tieto



ONSDAGEN DEN 5 JULI KL 13.30–14.30

Smygreklam – hur ska medierna och näringslivet ta ansvar?
Inlägg, artikel, native eller reklam, vad är vad och från vem? Gränserna är otydliga så förstår mottagarna vad som är reklam? Gränserna mellan journalistik och reklam samt influencers inlägg och reklam är ofta otydlig. Vilken betydelse har det vem som står bakom ett budskap? Finns det extra känsliga produkter? Finns det extra känsliga målgrupper? Och viktigast av allt – vilket ansvar tar mediebranschen och näringslivet? Eller behövs kompletterande lagstiftning?
Medverkande: Elisabeth Trotzig, reklamombudsmannen RO, Gunilla Welander, jurist RO, Hedvig Hagwall Bruckner, sekreterare till utredningen ”Ett reklamlandskap i förändring” (King), Anders Ericson, vd Sveriges Annonsörer, Josefine Kvarnström, ordförande för IAB Sveriges task force Native (Schibsted), Thomas Eriksson, ordförande task force och native-advertising Sveriges Tidskrifter (Egmont Publishing), Tore Thallaug, vd SWEDMA, Ann Ystén, ledamot i KOMM:s utbildningskommitté (Perfect Fools), Johan Såthe, chefredaktör och moderator Resumé.
Läs mer på: http://www.almedalsveckan.info/event/user-view/49051
Plats: Resumés Trädgård, Kronstallgränd 4 i Visby
Arrangör: Resumé tillsammans med Reklamombudsmannen, IAB, Sveriges Annonsörer, KOMM, Sveriges Tidskrifter och SWEDMA


Har då frågor är du välkommen att kontakta vår projektledare Josefin Ekman på josefin.ekman@resume.se

* För tredje året i rad presenterar Tieto och HUI Research en gemensam utsiktsrapport för detaljhandeln och i år är titeln ”Sharing is caring” med fokus på delningsekonomin. Detaljhandeln är inne i en omvälvande fas och i kölvattnet av den digitala revolutionen har delningsekonomin vuxit fram som ett sätt att nyttja underutnyttjade resurser. Bilar, cyklar, sommarhus, möbler, kläder och kontorsplatser är bara toppen av isberget på saker som vi i allt större utsträckning tenderar att vilja hyra, låna eller byta.
De unga och mer digitalt mogna konsumenterna visar sig ofta vara draglok när nya tankesätt, affärsmodeller och handelsplatser kopplat till delningsekonomin växer fram inom detaljhandeln.
Här kan du ladda ner rapporten: http://pages.tieto.com/SharingIsCaring.html

Information

  • Datum: 2 juli 2017
  • Ort: Almedalen


När:
Söndagen den 2 juli till torsdagen den 6 juli kommer en daglig nyhetstidning distribueras i Almedalen. Under veckan arrangeras seminarier.

Målgrupp:
Alla med intresse av att följa och delta i debatten inom kommunikation.

Plats:
Resumé i Trädgården, Kronstallgränd 4. 

Pris:
Resumés seminarier i Almedalen är öppna för alla och kostnadsfria.

Kontakt:
Josefin Ekman, 0722 38 97 97, josefin.ekman@resume.se

Läs Almedalstidningarna 2016 här

Arrangörer