Dela sidan:

Den 31 maj arrangerar Resumé, med Swedish Content Agencies som medarrangör, ett halvdagsseminarium som matnyttig uppvärmning inför galakvällen Swedish Content Awards.

På scenen medverkar svenska och internationella företag som med innovativ och kraftfull content marketing har lyckats stärka varumärket, bygga lojalitet och öka försäljningen.

Spännande och lärorika case varvas med paneldiskussioner med ledare från contentbyråer och företag som har lyckats med sin content marketing.

Här är programmet, som kommer att uppdateras löpande:

Kl 13.00
Registrering med kaffe

Kl 13.25 
Välkommen till Content Marketing Success Stories
Yasmine Winberg och Julia Lundin, reportrar på Resumé, och Elisabeth Thörnsten, vd Swedish Content Agencies.

Kl 13.30
The future of content marketing
Emma Hewage, marketing director på trend- och analysbyrån Foresight Factory (UK).

Kl 14.00
Stan Woods, Managing Director, Velocity (UK)
B2B-byrån Velocity utsågs till världens bästa contentbyrå under förra årets Content Marketing Awards, som arrangeras av Content Marketing Institute. Stan Woods kommer att berätta hur byrån arbetar och visa upp exempel på framgångsrika jobb de har gjort för sina kunder.

Kl 14.30
Paneldiskussion: Framgång, trender och utmaningar för Sveriges contentbyråer
Ledarna på några av Sveriges bästa contentbyråer ger sin syn på vad som leder till lyckade aktiviteter för kunderna, de viktigaste trenderna och utmaningarna inom content marketing, såsom mätbarheten och vad som kännetecknar kreativ höjd.
Medverkar gör bland andra Maria Westman, business area manager på Chimney och ordförande i Swedish Content Agencies, Anders Rask, vd för OTW och Anna Sjöberg, vd på Det.

Kl 15.00
Fika

Kl 15.30
Bamse – världens viralaste björn
John Marin, photography och video editor på TUI, och Niklas Hyland, vd på Filmriding, berättar om succén med Bamsefilmerna, som har fått över 18 miljoner visningar bara i Sverige. Projektet som började som en amatörfilm av en Fritidsresor-resenär har utvecklats till en av Sveriges mest framgångsrika content-case. Under föredraget kommer du som deltagare att få veta hur man kan tänka ur ett berättar- och produktionstekniskt perspektiv, samt om hur man faktiskt möter sin publik på en kommunikativt relevant nivå för bästa effekt – och med ganska enkla medel.

Kl 16.00 
Paneldiskussion: Sveriges bästa contentköpare om hur de lyckas – och vilka förväntningar de har på byråerna
De ligger bakom några av Sveriges mest framgångsrika content marketing-strategier och -kampanjer. Vilka är framgångsfaktorerna? Vilken roll har content marketing i marknadsmixen idag – och i morgon? Och vad tycker de att deras konsulter inom content marketing måste bli bättre på?
Medverkar: Hanna Axelsson, kommunikationschef Trygg Hansa, Jenny Näslund, global manager brand & marketing SAS, Kalle Eliason, marknadsdirektör 3 Sverige och Rickard Sandett, Nordic Head of Content Creation & Production Nordea.

Kl 16.30
Vacker skymning, känsloladdad musik – och slutsålt på 90 sekunder
Nattvasan blev en stor framgång för Vasaloppet, med fulltecknat startfält inom loppet av bara en och en halv minut. Bakom framgången ligger en gedigen content-kampanj från Spoon, bestående av vackra vidder, skogen som sällskap, snövita spår och känsloladdad musik av Marit Bergman. Björn Owen Glad på Spoon berättar om framgångsfaktorerna bakom kampanjen som fick alla att häpna.

Kl 16.50
Sammanfattning och avrundning

Du som är medlem i Swedish Content Agencies får rabatt på biljettpriset till Content Marketing Success Stories.
Alla frågor om halvdagsseminariet besvaras av Resumé, medan alla frågor om Swedish Content Awards besvaras av Swedish Content Agencies. Vill du köpa biljetter också till galakvällen gör du det via swedishcontentawards.com

Anmäl dig till eventet

Information

  • Datum: 31 maj 2017
  • Ort: Stockholm

Anmäl dig till eventet

Tid: Onsdagen den 31 maj klockan 13.00-17.00
Plats: Berns Kammarsalen, Stockholm
Pris: 995 kr exkl moms för fler än två personer från ett företag eller medlemmar i Swedish Content Agencies, 1995 kr exkl moms för en person och 2995 kr exkl moms för två personer
Information: Josefin Ekman, josefin.ekman@resume.se 
Arrangör: Resumé
Medarrangör: Swedish Content Agencies