Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Presenteras av JCDecaux

Case

Månadens Casedragning: Emotionell marknadsföring och BMW:s elektrifieringsutmaning

Publicerad: 31 Augusti 2020, 12:33

Marie Dellbrant, marknadschef på BMW i norra Europa, var en av talarna på Resumés och JCDecauxs caseseminarium.

Se höstens första ”Månadens casedragning”, med case från Länsförsäkringar och BMW, här!


Ämnen i artikeln:

BMWJC DecauxLänsförsäkringar

Förra veckan arrangerade Resumé i samarbete med JCDecaux höstens första ”Månadens casedragning”. Eftermiddagen inleddes med att Länsförsäkringars Fanny Wallér, chef kommunikation och hållbarhet, och varumärkesexperten Viking Henter berättade om Länsförsäkringars nya koncept ”För all tid”. Wallér och Henter lyfte bland annat varför de valt en mer känslomässig kommunikation och vikten av att skapa bra reklam i ett klimat av ökande reklamtrötthet. 

– Vi befinner oss i en komplex lågintressekategori. Kunderna tycker om oss men andra vet inte så mycket om vad Länsförsäkringar står för, sa Fanny Wallér från scenen.

Efter Länsförsäkringar blev det dags för BMW och Ingo att berätta om hur det är att jobba under en global varumärkesstyrning på en marknad som särskiljer sig från många andra. Inte minst är skillnaderna stora när det kommer till elektrifieringen av bilmarknaden. Marie Dellbrant, marknadschef på BMW i norra Europa och Ingos strategichef Simon Stefansson berättade bland annat att nybilsförsäjningen av elbilar runtom i världen ligger på cirka 4 procent medan den i Sverige ligger på cirka 30 procent. Samtidigt förknippas BMW med annat än elektrifiering. Vidare berättade de två om drivkrafterna bakomelbilsköp.

– Som med så mycket annat är det inte en vilja att rädda världen som driver köpen av elbilar, det handlar snarare om ett självförverkligande och lite statusjakt, sa Simon Stefansson.

Titta på hela seminariet här nedanför!

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Dela artikeln:

Artikeln var ett annonssamarbete


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.