Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag04.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Presenteras av JCDecaux

Case

Månadens casedragning: ”Hur kan ni göra kampanj på stan med mitt lösenord?”

Publicerad: 28 Oktober 2020, 13:10

Thomas Brühl, vd på SSF, och Maria von Holst, account director på Åkestam Holst, om kampanjen, berättade om ”lösenordskampanjen” och gav också sin syn på behovet av att våga tänja på gränserna i marknadsföringen.

Stöldskyddsföreningen och Åkestam Holst berättar om deras uppmärksammade lösenordskampanj – och de oväntade reaktionerna från svenskarna.


Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstThomas BrühlKampanjHjärt-LungfondenCase

Digital brottslighet ökar lavinartat. Därför gör Stöldskyddsföreningen i år en storsatsning på digital säkerhet, bland annat med konceptet ”Är du säker?” framtaget i samarbete med Åkestam Holst. 

Den första kampanjen, ”Är du säker på ditt lösenord?” har rönt stor uppmärksamhet eftersom den sätter svenskarnas vanligaste lösenord – däribland ”bajskorv” och ”knulla” – på kartan.

På Resumés och JCDecaux seminarium ”Månadens casedragning”, som arrangerades på nytt den 21 oktober, berättade Thomas Brühl, vd på SSF, och Maria von Holst, account director på Åkestam Holst, om kampanjen.

– Den kanske mest spännande responsen vi har fått på kampanjen är folk som hör av sig och säger ”ni har hackat min dator”, ”ni gör kommunikation på stan med mitt lösenord”. ”Hur kan ni göra det här”?, berättar Maria von Holst på seminariet.

Utöver SSF och Maria von Holst deltog Anna Berndt, marknadschef på Hjärt-Lungfonden, och Magnus Zackariasson, strateg på Hjärt-Lungfonden på seminariet. De berättade om deras nya koncept ”Det gäller oss alla”, om effekten de fick när de flyttade den kreativa kapaciteten inhouse och om hur man optimerat för vår tids fragmenterade medielandskap.

Seminariet inleds med ett samtal mellan Resumés chefredaktör Fredrik Svedjetun och JCDecauxs vd Magnus Heljeberg som också visar några godbitar från utomhusreklamen kopplad till det amerikanska presidentvalet.

Här kan du se hela seminariet:

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Dela artikeln:

Artikeln var ett annonssamarbete


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.