United Screens vd:ar Natalie Tideström Heidmark (2019-), Malte Andreasson (2016-2019) och Stina Bergfors (2013-2016). Influencern Therése Lindgren har varit knuten till nätverket i flera år, med ett lukrativt avtal.
Foto: Montage: Tom Fägrell
United Screens smutsiga förflutna från insidan: ”Det måste finnas gränser för hur illa man behandlar varandra”
Efter försäljningen till tyska RTL hotades United Screens av nedläggning. Bolaget som gav Sveriges största influencer en kvarts miljon kronor i månaden pressade anställda att säga upp sig och skrotade kontoret i Norge under radarn. Genom att prata med ett stort antal nuvarande och tidigare medarbetare har Resumé fått insyn i en historia präglad av konflikter. En organisation som tillämpar tveksamma metoder, svågerpolitik och utfrysning.
2019 är ett kaosår för United Screens. Redan under andra kvartalet har samma bolag som i mediernas analyser bara några år tidigare spåddes definiera landskapet under 2020-talet, samlat på sig
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.