Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Helgintervjuer
Jung-grundaren Claes Bodén och Johan Åkessons trendbyrå Hint har skapat en modell för att analysera vilka beteenden som inom några år kommer spridas från early...
Helgintervjuer
Som pionjär inom syftesdrivet blev copywritern Thomas Kolster det närmaste man kommer en rockstar inom marknadsföring. Nytt decennium och dansken har återigen gett ut en...
Helgintervjuer
(Ur arkivet) Gustav Martner lämnade reklamen för Greenpeace och kämpar med att göra nytta med medlemmarnas månadsbidrag. ”Det kan kännas svinjobbigt … på riktigt. Och...
Helgintervjuer
Klarna vill bryta invanda föreställningar om betalningar. Till sin hjälp använder marknadsdirektören David Sandström världsstjärnan Lady Gaga som murbräcka. Men finns det en gräns där...
Helgintervjuer
Kommunikationsdirektören Karin Nyman tror att drevet kan ge SAS större möjligheter att kommunicera. För Resumé berättar hon om missbedömningarna, krishanteringen och varför bolaget är övertygade...
Helgintervjuer
Miljöpartiets tidigare språkrör Maria Wetterstrand tar över Milttons Brysselkontor och ska hjälpa nordiska bolag att kommunicera om hållbarhet. För Resumé delar hon med sig av...
Helgintervjuer
Fysiska lagerbutiker och smidig e-handel var receptet, när Johan Järnlidens Elgiganten gick vinnande ur elektronikbranschens konkurrenskrig. Ändå väljer han att ansluta till en renodlad e-handlare,...
Helgintervjuer
Klarnas marknadsdirektör David Sandström berättar om jakten på det oförklarliga elementet i en mätbar värld, pr-planen bakom kampanjen och riskerna med en osäkrad personlighet som...
Helgintervjuer
Reklamombudsmannen fällde Bahnhof – bolaget som kompromisslöst vägrar köpa byråtjänster och medieutrymme. Möt Anya Alenberg, kommunikationschefen som ska flytta engagemanget från Facebook när varumärket överger...