Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Helgintervjuer

Absoluts nya design ska ta ikoniska flaskan in i framtiden – Tad Greenough vill vara mer provokativ

Publicerad: 25 juni 2022, 05:30

I Sverige uppfattas man som skrytsam om man pratar om sina ambitioner. Det anser Absolut vodkas Tad Greenough som tycker att varumärket förtjänar mer uppmärksamhet än de får i dag. Resumé har snackat med spritmärkets globala kreativa chef om: ✓ att förändra en ikonisk design ✓ den svenska arbetskulturen jämfört med den amerikanska ✓ resan tillbaka till att bli ett ”landmärke”.


Ämnen i artikeln:

OgilvyDesignAbsolut Vodka

Absoluts vodkaflaska lanserades 1979 och är välkänd för de flesta. Förpackningen blev mediet tack vare en blygsam budget och när flaskan inte såg ut som alla andra spritflaskor blev succén

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

OgilvyDesignAbsolut Vodka

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.