Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Helgintervjuer

Ärkefiender skapade Tiktok-succén Creed: “Vill du jobba med generation z måste du ta oss för vad vi är”

På tre år växte Creed Media Group från sex till åttio anställda och omsatte över 100 miljoner kronor. Bakom byrån står Timothy Collins, med expertis om Tiktok som efterfrågas av många marknadschefer. I Resumés helgintervju berättar han om bolagsbygget, fejden med byråns medgrundare, och vilken arbetsplats han vill skapa för att attrahera talangerna inom generation z.

Publicerad: 5 mars 2022, 06:59

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Bolaget som symboliserar Tiktoks framväxt Sverige började med en bitter strid, och slutade med att medgrundarna platsade på Forbes 30 under 30. Två unga män som var riksnemesis, varandras värsta

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

CreedTimothy CollinsHelgintervjunTikTokSociala medier

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.