Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Helgintervjuer

I en personlig intervju berättar Bella Goldman om vägskälet som gjorde att hon till slut lämnade Lidl.

Foto: Candle Photo/Konrad Olsson

Därför lämnade Bella Goldman Lidl: ”Det skaver att jag inte varit mer närvarande”

Lidl går som tåget. Men säg den framgång som kommer utan pris. Livsmedelsjättens avgående kommunikationsdirektör fann sig vid ett vägskäl, priset var inte ett hon längre ville betala. För Resumé berättar hon om: ✓ De personliga skälen som till slut blev anledningen till att hon sa upp sig. ✓ Framgångarna med Lidl. ✓ Varför hon inte gillar epitetet ”lågpriskedjan”. ✓ Framtidsplanerna.

Publicerad: 19 november 2022, 06:30

Nellie Pilsetnek

Reporter

nellie.pilsetnek@resume.se

Den 27 oktober meddelade Lidl Sveriges varumärkes-, CSR- och kommunikationsdirektör Bella Goldman plötsligt via Linkedin att det var dags att gå vidare från lågpriskedjan efter knappt sex år. Sedan rådde radiotystnad. Till nu. 

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Bella GoldmanLidlVoltCaroline ForsshéllIngoGarbergsToppnyheter

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev