måndag5 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Helgintervjuer

Den ofrivillige toppchefen: Så ska Johan Eghammer skaka liv i Forsman & Bodenfors kreativa DNA

Publicerad: 29 maj 2021, 07:34

Johan Eghammer tog i februari i år över som vd på Forsman & Bodenfors efter över 20 år som kreatör på byrån. Han berättar att F&B måste kämpa ännu hårdare mot normalitet och etablissemang. ”Man måste slåss för sin egenhet”, säger han. Foto: Niklas Palmklint

”Vi ska erövra den kreativa toppositionen i Sverige”. Johan Eghammer såg att Forsman & Bodenfors höll på att bli som ett vanligt företag. Nu ska allt handla om kreativitet. För Resumé berättar han om svårigheterna att vara chef i USA, karriärens största kris, skrotade planer på samgående med CPB och de interna diskussionerna som föregick vd-skiftet.

Ämnen i artikeln:

KreativitetGuldäggetForsman & BodenforsMDC partnersLedarskap

ART

Andreas Rågsjö Thorell

andreas.thorell@resume.se


1996 blev Johan Eghammer delägare i Forsman & Bodenfors efter ett halvår i branschen. Resultatet av hans nitiska strävan hade gett utslag. Snabbare och tydligare än han hade kunnat ana.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i nytt format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev