Helgintervjuer
Den ofrivillige toppchefen: Så ska Johan Eghammer skaka liv i Forsman & Bodenfors kreativa DNA
Publicerad: 29 maj 2021, 07:34
Johan Eghammer tog i februari i år över som vd på Forsman & Bodenfors efter över 20 år som kreatör på byrån. Han berättar att F&B måste kämpa ännu hårdare mot normalitet och etablissemang. ”Man måste slåss för sin egenhet”, säger han. Foto: Niklas Palmklint
”Vi ska erövra den kreativa toppositionen i Sverige”. Johan Eghammer såg att Forsman & Bodenfors höll på att bli som ett vanligt företag. Nu ska allt handla om kreativitet. För Resumé berättar han om svårigheterna att vara chef i USA, karriärens största kris, skrotade planer på samgående med CPB och de interna diskussionerna som föregick vd-skiftet.
1996 blev Johan Eghammer delägare i Forsman & Bodenfors efter ett halvår i branschen. Resultatet av hans nitiska strävan hade gett utslag. Snabbare och tydligare än han hade kunnat ana.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.