Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Helgintervjuer

Den ofrivillige toppchefen: Så ska Johan Eghammer skaka liv i Forsman & Bodenfors kreativa DNA

Publicerad: 29 maj 2021, 07:34

Johan Eghammer tog i februari i år över som vd på Forsman & Bodenfors efter över 20 år som kreatör på byrån. Han berättar att F&B måste kämpa ännu hårdare mot normalitet och etablissemang. ”Man måste slåss för sin egenhet”, säger han.

Foto: Niklas Palmklint

”Vi ska erövra den kreativa toppositionen i Sverige”. Johan Eghammer såg att Forsman & Bodenfors höll på att bli som ett vanligt företag. Nu ska allt handla om kreativitet. För Resumé berättar han om svårigheterna att vara chef i USA, karriärens största kris, skrotade planer på samgående med CPB och de interna diskussionerna som föregick vd-skiftet.


Ämnen i artikeln:

Forsman & BodenforsMDC partnersKreativitetGuldäggetLedarskap

1996 blev Johan Eghammer delägare i Forsman & Bodenfors efter ett halvår i branschen. Resultatet av hans nitiska strävan hade gett utslag. Snabbare och tydligare än han hade kunnat ana.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.