Alessandro Manfredi är global marknadsdirektör på Dove, som konsekvent har hållit en syftesdriven linje i marknadsföringen.
Foto: Dove
Doves revolutionerande marknadsföring: Globala CMO:n avslöjar hemligheten bakom framgångarna
Doves marknadsföringsstrategi har gjort dem till globala förebilder och drivit deras tillväxt till nya höjder. Resumé har träffat varumärkets globale marknadsdirektör för att ta reda på hur bolaget arbetar.
– Kreativitet utan disciplin i marknadsföring är nästan värdelös, säger Alessandro Manfredi.
I en tid då förtroendet för marknadsföring är lågt i styrelserummen, enligt Warc, och syftesdriven marknadsföring är föremål för diskussion, är Dove – vid sidan av Vim – det
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.