”Överlag tycker jag om när företag sätter upp ambitiösa mål, och kommunicerar dem. Även om de inte vet hur de ska nå dem”, säger Maria Wetterstrand.
Foto: Pax Engström
Efter 20 år i klimatdebatten – här är Maria Wetterstrands bästa tips för lyckad hållbarhetskommunikation
Miljöpartiets tidigare språkrör Maria Wetterstrand tar över Milttons Brysselkontor och ska hjälpa nordiska bolag att kommunicera om hållbarhet. För Resumé delar hon med sig av sina insikter – och förklarar varför hon gillar när varumärken testar gränserna.
När en rörelse blir väldigt exponerad är risken att den blir urvattnad, eller börjar användas för ändamål långt ifrån dess ursprungliga syfte. Många menar att det skett med feminismen. Plötsligt
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.