torsdag23 mars

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Helgintervjuer

”Överlag tycker jag om när företag sätter upp ambitiösa mål, och kommunicerar dem. Även om de inte vet hur de ska nå dem”, säger Maria Wetterstrand.

Foto: Pax Engström

Efter 20 år i klimatdebatten – här är Maria Wetterstrands bästa tips för lyckad hållbarhetskommunikation

Miljöpartiets tidigare språkrör Maria Wetterstrand tar över Milttons Brysselkontor och ska hjälpa nordiska bolag att kommunicera om hållbarhet. För Resumé delar hon med sig av sina insikter – och förklarar varför hon gillar när varumärken testar gränserna.

Publicerad: 22 februari 2020, 07:00

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

När en rörelse blir väldigt exponerad är risken att den blir urvattnad, eller börjar användas för ändamål långt ifrån dess ursprungliga syfte. Många menar att det skett med feminismen. Plötsligt

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i coffeetable format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Maria WetterstrandMiljöpartietHållbarhetKlimatkrisenGreta ThunbergFridays for futureMiltton

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev