Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag13.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Helgintervjuer

”Överlag tycker jag om när företag sätter upp ambitiösa mål, och kommunicerar dem. Även om de inte vet hur de ska nå dem”, säger Maria Wetterstrand.

Foto: Pax Engström

Efter 20 år i klimatdebatten – här är Maria Wetterstrands bästa tips för lyckad hållbarhetskommunikation

Miljöpartiets tidigare språkrör Maria Wetterstrand tar över Milttons Brysselkontor och ska hjälpa nordiska bolag att kommunicera om hållbarhet. För Resumé delar hon med sig av sina insikter – och förklarar varför hon gillar när varumärken testar gränserna.

Publicerad: 22 Februari 2020, 07:00

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

När en rörelse blir väldigt exponerad är risken att den blir urvattnad, eller börjar användas för ändamål långt ifrån dess ursprungliga syfte. Många menar att det skett med feminismen. Plötsligt

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

MiljöpartietHållbarhetGreta ThunbergMaria WetterstrandKlimatkrisenFridays for futureMiltton

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.