Helgintervjuer
Foppa blev murbräcka – så bygger NLG affärer mellan stjärnor och varumärken : ”Drömmen är att ta hand om hela kedjan”
Publicerad: 28 augusti 2021, 06:13
Marknadschefen Jonas Ahnlund tillsammans med NLG:s grundare och vd Anders Cedhamre: ”Autenticitet är allt”
Foto: Sören Andersson
I en annars överetablerad bransch har Next Level Group hittat ett hål på marknaden genom att matcha varumärken med sport- och nöjesprofiler. Resumé har tagit ett snack med NLG om ✓ vad som särskiljer dem från influencernätverk ✓ Björn Borg-metoden ✓ satsningen på eget produktionsbolag och ✓ strategin bakom reklamgigen.
”För mig mig är det viktigt att jobba med bolag som jag kan stå för och som jag kanske rentav använder själv”, säger Peter Forsberg till Resumé.
I svenska medier beskrevs det hela som en mardröm. Under den pågående pandemin hade miljoner svenskar suktat efter den uppskjutna EM-festen i ett års tid. Med så många unga, talangfulla
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.