Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Helgintervjuer

Foppa blev murbräcka – så bygger NLG affärer mellan stjärnor och varumärken : ”Drömmen är att ta hand om hela kedjan”

Publicerad: 28 augusti 2021, 06:13

Marknadschefen Jonas Ahnlund tillsammans med NLG:s grundare och vd Anders Cedhamre: ”Autenticitet är allt”

Foto: Sören Andersson

I en annars överetablerad bransch har Next Level Group hittat ett hål på marknaden genom att matcha varumärken med sport- och nöjesprofiler. Resumé har tagit ett snack med NLG om ✓ vad som särskiljer dem från influencernätverk ✓ Björn Borg-metoden ✓ satsningen på eget produktionsbolag och ✓ strategin bakom reklamgigen.
”För mig mig är det viktigt att jobba med bolag som jag kan stå för och som jag kanske rentav använder själv”, säger Peter Forsberg till Resumé.


Ämnen i artikeln:

Influencer marketingPeter ForsbergFotbollJessica AlmenäsVarumärke

I svenska medier beskrevs det hela som en mardröm. Under den pågående pandemin hade miljoner svenskar suktat efter den uppskjutna EM-festen i ett års tid. Med så många unga, talangfulla

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News