Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag12.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Helgintervjuer

Futerras vd vill att byråerna ska vakna: ”Vi använder kreativiteten för att köra planeten i botten”

Publicerad: 11 Januari 2020, 07:00

Anna Högberg är vd på Futerras Stockholmskontor.

Foto: Yasmine Winberg

(Ur arkivet) Redan på sin första praktik som 21-åring kände Anna Högberg att det var någonting osunt med reklambranschen. Som vd på Futerra hjälper hon varumärken att driva på en hållbar utveckling – och önskar sig fler konkurrenter i byråbranschen. ”Byråerna behandlar i dag hållbarhet som vilken tjänst som helst”, säger hon.


Ämnen i artikeln:

ReklamombudsmannenMax HamurgareHållbarhetNikeWWFKlimatkrisenFuterraH&M

När det första fröet till Futerra såddes 2009 träffades ett 30-tal personer i Stockholm, de flesta egenföretagare med erfarenhet av olika typer av hållbarhetskommunikation. De förenades i behovet att göra

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.